D-Link DNS-323 NAS

Moderator: Telldus

micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: D-Link DNS-323 NAS

Post by micke.prag »

taliz wrote:Jag har libconfuse, libconfuse-dev, libftdi osv installerat i min ubuntu.
Du bör inte behöva dessa biblioteken i din ubuntu. Det är i OpenWRT de ska vara aktiverade och sökvägarna bör peka till bilioteken i ditt openwrt-träd.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
mab
Posts: 5
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: D-Link DNS-323 NAS

Post by mab »

taliz wrote:
mab wrote:var bara tvungen att sätta sökvägar till länkare och andra verktyg i cmake och kompilera confuse-2.5 och hitta det skapade biblioteket i en dold mapp.
Och hur gjorde du det? Jag har spenderat minst 10 timmar nu på att sätta upp en openwrt build miljö och gjort otaliga försök att kompilera skiten, men det går åt pipan.

Code: Select all

CMake Error: The following variables are used in this project, but they are set to NOTFOUND.
Please set them or make sure they are set and tested correctly in the CMake files:
CONFUSE_LIBRARY
    linked by target "telldusd" in directory /home/mw/openwrt/backfire/build_dir/target-mips_r2_uClibc-0.9.30.1/telldus-core-2.1.0/service
FTDI_LIBRARY
    linked by target "telldusd" in directory /home/mw/openwrt/backfire/build_dir/target-mips_r2_uClibc-0.9.30.1/telldus-core-2.1.0/service

-- Configuring incomplete, errors occurred!
Jag har libconfuse, libconfuse-dev, libftdi osv installerat i min ubuntu.. men inte fan hjälper det. Hur satte du "sökvägar till länkare och andra verktyg i cmake"? När jag bygger paket via buildmiljön så kör jag ju make package/telldus-core(där jag länkat in det) och inte cmake(men det gör den själv sen tror jag?).

PS. Ursäkta svordomarna men det här känns betydligt mer besvärligt än det borde behöva vara. Openwrt lär väl ändå vara hyffsat vanligt bland tellsticks användare..
Måste tyvärr göra dig besviken, det var ett tag sen jag pysslade med det där så jag kommer inte ihåg detaljer samt att jag inte känner till OpenWRT. Men vad jag menade i inlägget var nog bara att jag skrev in sökvägar till korskompilatorn vilka by default pekade mot i386 kompilatorn (CMake var väl bara ett "grafiskt" interface till make-filen vad jag kommer ihåg). Vad gäller libconfuse så var det väl samma sak: att få kompilatorn att länka rätt och inse att .so filen dök upp i en dold mapp (vilket säkerligen är helt normalt fast jag har ingen linux-vana att tala om). Hoppas det löser sig. Annars kan du ju testa mina färdigkompilerade filer: http://forum.dsmg600.info/viewtopic.php?id=2422
Post Reply