NexaHome

Moderator: Telldus

Post Reply
hekj
Posts: 992
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm
Contact:

NexaHome

Post by hekj »

Har lagt upp en testversion av NexaHome, den ska om allt fungerar som det är tänkt automatiskt hämta devices som är definierade i tellstick.conf filen.

Skriv in följande som Executable:
/usr/lib/libtelldus-core.so.2
http://nexahome.se/NexaHome_1.9.1.jar

Återkom gärna och tala om hur det fungerar!

/Henrik
Last edited by hekj on Sat Aug 18, 2012 11:49 am, edited 1 time in total.
basn
Posts: 13
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: NexaHome

Post by basn »

Testar denna versionen, men får den inte att köra saker automagiskt...
första gången jag starta hämta den inte devices men om jag confa dem så blir det rätt...

Trycker man på start säger den att den startar men den verkar inte starta nått...
hekj
Posts: 992
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm
Contact:

Re: NexaHome

Post by hekj »

basn wrote:Testar denna versionen, men får den inte att köra saker automagiskt...
första gången jag starta hämta den inte devices men om jag confa dem så blir det rätt...

Trycker man på start säger den att den startar men den verkar inte starta nått...
Bäst att tillägga att jag testade med Ubuntu 10.10 (32-bit) och där såg det ut att fungera, är det någon annan som har provat med denna version?

/Henrik
basn
Posts: 13
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: NexaHome

Post by basn »

Ser ut att fungera bättre efter lite omstarter.. återkommer med resultat.
basn
Posts: 13
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: NexaHome

Post by basn »

Det fungerar... iaf på min ArchLinux 64bitars så du vet att 64 verkar fungera som det ska...
Måste vart felet jag hade med sticken som påverkade programmet.
hekj
Posts: 992
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm
Contact:

Re: NexaHome

Post by hekj »

basn wrote:Det fungerar... iaf på min ArchLinux 64bitars så du vet att 64 verkar fungera som det ska...
Måste vart felet jag hade med sticken som påverkade programmet.
Tack, det var precis det jag ville höra! :D

/Henrik
basn
Posts: 13
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: NexaHome

Post by basn »

Tyvärr så har jag bootat om datorn och nu uppstår samma problem igen... programet vägrar sättas i "run" läget :(
hekj
Posts: 992
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm
Contact:

Re: NexaHome

Post by hekj »

basn wrote:Tyvärr så har jag bootat om datorn och nu uppstår samma problem igen... programet vägrar sättas i "run" läget :(
Skicka din NexaHome.xml till adressen du finner längst ner på hemsidan så kan jag kolla om filen är korrekt:
http://nexahome.se/

/Henrik
Last edited by hekj on Sat Aug 18, 2012 11:49 am, edited 1 time in total.
basn
Posts: 13
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: NexaHome

Post by basn »

hekj wrote:
basn wrote:Tyvärr så har jag bootat om datorn och nu uppstår samma problem igen... programet vägrar sättas i "run" läget :(
Skicka din NexaHome.xml till adressen du finner längst ner på hemsidan så kan jag kolla om filen är korrekt:
http://hem.bredband.net/hekj/nexahome/

/Henrik
Skickat!
Har varit bortrest så missat att skicka snabbare!
hekj
Posts: 992
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm
Contact:

Re: NexaHome

Post by hekj »

basn wrote:
hekj wrote:
basn wrote:Tyvärr så har jag bootat om datorn och nu uppstår samma problem igen... programet vägrar sättas i "run" läget :(
Skicka din NexaHome.xml till adressen du finner längst ner på hemsidan så kan jag kolla om filen är korrekt:
http://nexahome.se/

/Henrik
Skickat!
Har varit bortrest så missat att skicka snabbare!
Ser att du har angivit /usr/bin/tdtool som Executable så den automatiska hämtningen av devices är inte aktiverad, men filen är felfri och jag har själv inga problem att använda den.

Ser också att Mode = ?, dvs du har inte ännu klickat på Mode knappen och ändrat till Home eller Away, det borde inte ställa till det men kan vara värt att testa ändå.

Har du försäkrat dig om att du kan styra dina mottagare manuellt genom att anropa tdtool från ett terminalfönster?

/Henrik
Post Reply