Kan ej dimma min waveman dimmer

Moderator: Telldus

Post Reply
Sturolv
Posts: 3
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Kan ej dimma min waveman dimmer

Post by Sturolv »

Hej alla!

Från Telldus control center kan jag lägga till min waveman Strömbrytare med dimmerfunktion (artikel: 32-6452 på Clas Ohlson), dock bara som "Code Switch" och jag kan enbart slå av och på belysningen inte dimma. Samma sak med min Nexa LWMR-210.

Dock med tdtool kan jag slå av och på samt dimma Nexa LWMR-210:an precis som jag vill men inte waveman-dimmern, där funkar bara av och på.

Jag undrar om man kan få med dimmerfunktionaliteten i control center och om man kan styra dimmern på waveman på något sätt?

//Sturolv
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: Kan ej dimma min waveman dimmer

Post by micke.prag »

Waveman-mottagare stödjer inte absolut dimning, alltså går dessa inte att dimma från TelldusCenter. Detta är en begränsning i mottagarna, inte i TellStick
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
Sturolv
Posts: 3
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Kan ej dimma min waveman dimmer

Post by Sturolv »

Hej!

Aha då är jag med.

Tackar för det snabba svaret! Då ska jag köpa Nexas produkter i fortsättningen istället.

Har en fråga kvar. Kan man sköta dimningen (på saker som stödjer dimning som min Nexa LWMR-210) från TelldusCenter eller i någon annan applikation med grafiskt användargränssnitt?

Finns det någon applikation där man kan lägga upp grupper så man kan slå av och på alla "lysen" med ett klick? :)

/Sturolv
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: Kan ej dimma min waveman dimmer

Post by micke.prag »

I TelldusCenter kan du dimma genom att högerklicka på ikonen nere vid klockan.

För andra grafiska program, titta under tredjepartsprogram. Där hittar du bl.a. SwtichKing, NexaHome m.fl.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
Post Reply