Telldus Duo + ISpyConnect

Moderator: Telldus

Post Reply
Proxid
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Telldus Duo + ISpyConnect

Post by Proxid »

Tjenare!

Jag har nyligen investerat i en massa kameror och annan utrustning som t.ex. magnet dörr kontakter och sirener till ett eget larmsystem som jag bygger här hemma.
Eftersom att jag redan sedan innan har en massa nexa kontakter så skaffade jag en telldus duo som jag configurerat in alla kontakter i. Allt fungerar i telldus precis som det ska och allt fungerar i ISpyConnect precis som det ska.

Problemet börjar när jag ska kombinera dessa två program. Jag kan inte komma på hur jag ska få Telldus att ge en signal till ISpyConnect och kan heller inte komma på hur jag kan få ISpyConnect att skicka signaler till telldus.
ISpyConnect kan ta emot yttre signaler genom cmd, exe eller bat filer, men jag kan inte komma på hur jag kan få telldus att trigga någon sådan fil.
Min idé är att telldus ska starta en bat fil eller en exe fil när någon kontakt ändras ifrån ON till OFF eller tvärtom. Den här exe filen kan jag sedan få ISpyConnect att förstå och i sin tur trigga igång olika events i programet.

Så min fråga är ifall någon har en idé om hur jag kan få dessa två program att kommunicera? Båda programmen är installerade på samma dator och denna dator är på 24/7. Att få ISpyConnect att kommunicera med Telldus kan jag inte tänka mig är så svårt eftersom att jag kan trigga igång t.ex. ett mail som sedan läses av telldus vilket i sin tur tänder/släcker någon av kontakterna. Att få telldus att skicka signaler till ISpyConnect känns dock svårare för mig.

Mvh
Lilak
Posts: 4
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Telldus Duo + ISpyConnect

Post by Lilak »

Hej!

Väldigt sent svar. Men bättre sent än aldrig, det kanske hjälper någon.

Jag använder EventGhost som mellanhand mellan dessa program.

Mvh

Jonas
Post Reply