Installasjons problem XP (finner ikke angitt fil)

Moderator: Telldus

Post Reply
Snakehand
Posts: 15
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Installasjons problem XP (finner ikke angitt fil)

Post by Snakehand »

Image

Installasjonen gir denne feilmeldingen. Og når jeg klikker "Fullfør" starter wizarden på nytt, og feiler igjen.

Microsoft har selvsagt ikke nok kollektiv IQ til å lage en feilmelding som forteller hvilken fil som mangler. Er det noen her som har en idé om hva problemet kan være ?

Jeg prøvde å kopiere inn alle driverfilene til System32 selv, men det hjelper ikke. Merkelig nok fikk jeg ikke spørsmål om driveren som ikke var signert mens jeg innstalerte telldus programmet. Jeg har av og på instalert et par ganger uten at det hjelper.
fredrik.gullberg
Site Admin
Posts: 285
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Post by fredrik.gullberg »

Vad har du för inställning om du går till:
Kontrollpanelen - System - Maskinvara - Signering av drivrutin ?

Om den står på förhindra, ändra till varna och kör installationen igen.
Fredrik Gullberg
Telldus Technologies
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Post by micke.prag »

Kan du i installationen välja mapp manuellt?
Isåfall finns drivrutinerna i C:\Program Files\Telldus\driver\ eller motsvarande.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
Snakehand
Posts: 15
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by Snakehand »

Image

Det rare er at driveren faktisk er instalert, og virker. Hvis jeg lar installasjonen feile 1 gang, så finner jeg Tellstick blandt USB enhetene, men den er deaktivert (fordi Windows vil fjerne den ved neste reboot)

Men hvis jeg manuelt aktiverer driveren, så fungerer den 100%. Men det er jo slitsomt å måtte innstalere og aktivere driveren hver gang maskinen startes.

Varsling og blokkering av usignerte drivere er skrudd av. (Innstilningen er Ignorer, innstaler uansett)
Snakehand
Posts: 15
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by Snakehand »

Jeg klippet denne fra setupapi.log

#-166 Enhetsinstallasjonsfunksjon: DIF_INSTALLDEVICE.
#I123 Utfører fullstendig installasjon av USB\VID_1781&PID_0C30\6&34C7488E&0&1.
#E362 Den usignerte eller feil signerte filen c:\programfiler\telldus\driver\ftdibus.inf for driveren Telldus TellStick vil bli installert (policy=Varsel). Feil 0x800b0100: Ingen signatur i emnet.
#E122 Enhetsinstallasjon mislyktes. Feil 2: Systemet finner ikke angitt fil.
#E157 Standardinstallasjon mislyktes. Feil 2: Systemet finner ikke angitt fil.

Jeg prøver å¨kjøre procmon samtidig, men jeg kan ikke se hvilken fil det eventuelt er som mangler. Dette er bare veldig mystisk.
fredrik.gullberg
Site Admin
Posts: 285
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Post by fredrik.gullberg »

Vi kan dessvärre inte komma på vad det kan bero på.
Dock har vi nu släppt TelldusCenter2.0.2, som innehåller en nyare version av drivrutinen. Det kan vara idé att prova att installera den för att se om det gör någon skillnad.
Fredrik Gullberg
Telldus Technologies
Post Reply