Starta Spotify med Tellstick Net?

Moderator: Telldus

Post Reply
Prahlis
Posts: 16
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Starta Spotify med Tellstick Net?

Post by Prahlis »

Hej, I veckan kom jag på hur gött det hade varit om Spotify började spela musik när man tryckte på sändaren innanför dörren. Någon som sitter på en bra lösning som funkar med Spotifyklienten till Windows?
bobbano
Posts: 52
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Piteå, Sweden

Re: Starta Spotify med Tellstick Net?

Post by bobbano »

Prahlis wrote:Hej, I veckan kom jag på hur gött det hade varit om Spotify började spela musik när man tryckte på sändaren innanför dörren. Någon som sitter på en bra lösning som funkar med Spotifyklienten till Windows?
Det borde kunna gå att lösa, men du behöver ett antal "mellanhänder". Har dock inte provat själv, men lite sugen blev jag allt :)

Skapa en dummy-enhet (t.ex "Spotify-lampa") i Telldus-live som du kopplar sändaren till.
Ställ in ett event att när "Spotify-lampa" = on -> skicka ett AutoRemote-meddelande till en Android-tfn/-platta med Tasker.
Reagera på AutoRemote-meddelandet och skicka ett nytt meddelande till Eventghost på din Windows-maskin
Reagera på Eventghost-meddelandet genom att Starta Spotify (vet dock inte om man kan starta Spotify i nån sorts auto-play)

Men det kanske finns nån smartare väg utan lika många mellanhänder.
Mango
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Starta Spotify med Tellstick Net?

Post by Mango »

bobbano wrote: Ställ in ett event att när "Spotify-lampa" = on -> skicka ett AutoRemote-meddelande till en Android-tfn/-platta med Tasker.
Får jag fråga hur man gör ovanstående i Tasker?
Jag får bara upp sensorer under "State". Inget annat.
Mango
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Starta Spotify med Tellstick Net?

Post by Mango »

Glöm det, jag hittade :)
Post Reply