inloggnings ruta på XP *LÖST*

Moderator: Telldus

Post Reply
jarina
Posts: 25
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

inloggnings ruta på XP *LÖST*

Post by jarina »

nu har jag installerat en XP maskin, fått in alla updates. Fått i gång att vid strömavbrott, startar maskinen om. Sett till at routern kan starta maskinen med ett WOL sms. Beta 10 för telldus är inne, så nu ser jag temperaturerna i live. DÅ kommer en dum inloggningsruta för XP upp, hur får jag bort den?
Last edited by jarina on Wed Nov 27, 2013 2:03 pm, edited 1 time in total.
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: inloggnings ruta på XP

Post by etompau »

10 sekunder med en google-sökning ger en drös med svar:
http://www.microsoft.com/resources/docu ... x?mfr=true
jarina
Posts: 25
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: inloggnings ruta på XP

Post by jarina »

Nej det är inte detta jag menar, men nästan...:)
jag har användaren Temp som jag ska klicka på(det är detta jag vill slippa) med fixen som det hänvisas till ovan måsta jag skriva in användarnamnet och eventuellt password. Detta vill jag absolut inte ha, för det lär jag glömma

Precis när XP var installerat, och jag startade datorn, gick allt igång och ingen inloggning behövdes. det är detta jag eftersträvar.
Jag bryr mig inte om säkerhet och jag vill att TelldusCenter ska starta även efter ett strömavbrott i stugan.
jag har bara vitt bälte i GOOGLE...:)
svartöra
Posts: 31
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: inloggnings ruta på XP

Post by svartöra »

jarina
Posts: 25
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: inloggnings ruta på XP

Post by jarina »

Tack!!!
Detta funkade:

1.Klicka på Start och sedan på Kör.
2.Skriv control userpasswords2 i rutan Öppna och klicka sedan på OK.

Obs!Om användare försöker visa hjälpinformation i fönstret Användarkonton i Windows XP Home, visas ingen hjälp. Dessutom visas följande felmeddelande:


Det gick inte att hitta hjälpfilen Enhet:\Windows\System32\users.hlp. Sök efter filen på hårddisken. Om den inte finns måste den installeras om.

3.Avmarkera kryssrutan "Användarnamn och lösenord måste anges för användning av datorn" och klicka sedan på Verkställ.
4.I fönstret Automatisk inloggning skriver du lösenordet i rutan Lösenord och skriver det en gång till i rutan Bekräfta lösenord.
5.Stäng fönstret Automatisk inloggning genom att klicka på OK och stäng sedan fönstret Användarkonton genom att klicka på OK.
Post Reply