Kan inte få Tellstick att sända...

Moderator: Telldus

Post Reply
heja
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Kan inte få Tellstick att sända...

Post by heja »

Jag får följande felmeddelande när jag försöker slå på eller av en enhet:
"Ett fel uppstod vid försök att sända".

Direkt efter att jag installerat 1.2.2, så fungerade det. När jag öppnade Telldus setup kunde jag slå av en Nexa enhet som var inställd som default enheten.

Efter det installerade jag 1.2.3 och efter det får jag ovanstående felmeddelande. Jag har försökt att avinstallera drivrutinen och programvaran och börja på nytt men det hjälper inte. Jag har också kollat i enhetshanteraren att drivrutinen är rätt installerad.

Det verkar som avinstallationen gör ett dåligt jobb, kanske beror mitt problem att avinstallationen inte tar bort allt? Till exempel tar den inte bort registerändringar som installationen gör.

Jag har även testat att installera 1.2.3 direkt på en annan dator med samma operativsystem och det fungerade direkt, vilket får mig att tro att det som är problemet är när jag uppdaterade ifrån 1.2.2 till 1.2.3.

Jag kör på Windows 7 64 bitars release candidate.

Alla tips på lösning är välkomna!!!
olf
Posts: 4
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Gefle

Re: Kan inte få Tellstick att sända...

Post by olf »

Låter ju som rester är kvar ja. Kanske någon dll som behöver avregistreras ordentligt.

Hursomhelst, du kanske kan med hjälp av att köra RegMon (http://technet.microsoft.com/en-us/sysi ... 45027.aspx) på en annan dator under installationen ta reda på allt som läggs till/förändras i registret?

Ett annat tips som jag märkt betytt saker hos mig är att aktivt köra igång saker som administratör (via högerklick). Exempelvis fungerar inte det där tray-programmet utan att det startas på så vis.
heja
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by heja »

Tack för tipset!

Jag har fått det att fungera genom att göra följande:

Avinstallera drivrutinen för Tellstick.
Avinstallera programvaran med Revo Uninstaller som även rensar bort alla spår i registret efter Telldus.
Post Reply