Telldus NET och Telldus med Telldus live

Moderator: Telldus

Post Reply
evert
Posts: 23
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: LULEÅ

Telldus NET och Telldus med Telldus live

Post by evert »

Hej
Jag har aktiverat telldus NET inne i telldus live med samma namn som min vanliga telldus stick. När jag rycker ut telldus stick verkar inte
telldus net tända eller släcka lapor. Har jag förstått funktionen fel? eller kan man inte använda flera stickor mot samma konton och brytare?
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: Telldus NET och Telldus med Telldus live

Post by micke.prag »

Du kan blanda fritt. Du kan se vad du har inkopplat under "My Locations". Tänk dock på att en enhet är kopplad till rätt location. Har du en enhet konfigurerad i TelldusCenter kan den inte styras med TellStick Net. Du måste isåfall skapa en ny enhet i Telldus Live!
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
bhr
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Telldus NET och Telldus med Telldus live

Post by bhr »

Jeg har også kjøpt Telldus net nå og har hatt telldus stick tidligere, Jeg har 12 enheter koblet opp mot telldus stick, er det en enkel måte å kopiere disse ovet til telldus nett? Eller må jeg kode opp alle enhetene på nytt i Net.
evert
Posts: 23
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: LULEÅ

Re: Telldus NET och Telldus med Telldus live

Post by evert »

micke.prag wrote:Du kan blanda fritt. Du kan se vad du har inkopplat under "My Locations". Tänk dock på att en enhet är kopplad till rätt location. Har du en enhet konfigurerad i TelldusCenter kan den inte styras med TellStick Net. Du måste isåfall skapa en ny enhet i Telldus Live!
Oki då förstår jag. Jag kan styra en nexa från två locations i telldus live men inte samtidigt. Sen har jag eventghost i en server som behöver den vanliga usbtellstick tillsammans med usbuirt för att kunna styra en del annat. Eller är det så att eventghost kan kopplas mot livekontot och styra telldus net för då räcker det med net.
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: Telldus NET och Telldus med Telldus live

Post by micke.prag »

Vi har tyvärr ingen eventghost plugin för TellStick Net för närvarande.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
Post Reply