Danfoss LC13 och Telldus Znet lite v2

Moderator: Telldus

Post Reply
Lusse3
Posts: 7
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Danfoss LC13 och Telldus Znet lite v2

Post by Lusse3 »

Hej allihopa. Första gången jag postar här.

Det är så att jag har luftburet värme hemma och det är en vattenrör som egentligen har hela husets värme. Den i sin tur har en liten reglator som släpper till vatten eller inte. Jag köpte en Danfoss LC13, en temperaturgivare och så Telldus Znet lite v2. Min tanke var att när temperaturen sjunker under 20 så ska den se till att LC13 kickar igång.

Som jag förstod det så har LC13 begränsningar när det gäller kopplingen med Telldus, så jag är lite orolig att det jag försökt göra är helt förgäves.

Under Telldus Live så kan jag konfigurera LC 13 och på den så har man en temperatur givning. Jag hade 22 grader på den men under natten så har den själv ändrats till 19. Nu är huset så pass kall som 17 grader men jag vill gärna inte koppla ur den då det skulle ta upp till en vecka innan den skulle "ställa in sig" rätt.

Tänker jag helt fel här? Isåfall, finns det något man kan göra för att få det att fungera med det jag har köpt? Jag har även en raspberry pi liggandes som jag inte gör något med, men hade gärna velat lösa det här med enbart telldus live.
Post Reply