Fibaro Dimmer 2 FGD-212 / Nexa Z-wave Inbyggnadsbrytare

Moderator: Telldus

Post Reply
peter66
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Fibaro Dimmer 2 FGD-212 / Nexa Z-wave Inbyggnadsbrytare

Post by peter66 »

Någon som har erfarenhet av Fibaro Dimmer 2 FGD-212 Art.nr: FGD-212 ihop med TellStick ZNet Lite v2 ?
När jag loggar in på telldus live så lägger den upp sig som tre enheter
Fönster
Fönster
Fönster
och jag ser då att en är huvud node och två är under noder dessa två går att dölja i listan och allt funkar som det ska så långt....
Men jag kan inte få det att funka på Raspberry Pi med Homebridge och telldus live. Homebridge kraschar så fort jag lägger till Fibaron i Telldus live och säger att den inte kan lägga till en enhet med samma uuid. Cannot add a bridged Accessory with same UUID as another bidged Accessory

Har även ett annat problem med Art.nr: AN-179
Den kommer upp som 'Device "Hallen" is defined with unsupported model type "unknown", om jag går in och ändrar på https://api.telldus.com/ och lägger in den som en selflearning-switch:nexa så funkar allt och den dyker upp i Apple Homekit.
Den går att röst styra och funkar ända tills jag startar on Raspberryn då går den tillbaks som model type "unknown" men andra enheter funkar fortfarande i detta fallet.
vlumikero
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Fibaro Dimmer 2 FGD-212 / Nexa Z-wave Inbyggnadsbrytare

Post by vlumikero »

Jag har samma problem. Fick du ordning på detta?
mmattss1
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Fibaro Dimmer 2 FGD-212 / Nexa Z-wave Inbyggnadsbrytare

Post by mmattss1 »

Hej!

Även jag har samma problem.
Någon som har en lösning?
teqnet
Posts: 6
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Fibaro Dimmer 2 FGD-212 / Nexa Z-wave Inbyggnadsbrytare

Post by teqnet »

Samma sak för mig. Dessutom får jag inte längre några energirapporter. Har ni samma problem?
Post Reply