Z-net controller har slutat fungera!

Moderator: Telldus

Post Reply
magellan58
Posts: 18
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Z-net controller har slutat fungera!

Post by magellan58 »

Igår slutade min z-net controller delvis att fungera. Den verkar fortfarande ta emot världen från de sensorer jag har (både temp sensorer och inbyggda energimätare i on/off pluggar fungerar), alla sensorer och brytare är av Fibaros fabrikat.
Styrning fungerar däremot inte, om man via Telldus Live klickar på någon av brytarea händer ingenting. Jag har även en vanlig Tellstick Net och den funkar fortfarande från samma Live konto. Båda enheterna står som online och z-et kör firmware 1.07.

Det går inte heller längre att via Live gå in och försöka konfigureras någon av z-net devicen. Det enda som händer är att man får upp bilden med "Laddar, vänligen vänta"....och jag har väntat i mer än 10 minuter. Samma sak händer om man vill försöka lägga till ett nytt z-net device, dvs man får bara en text som säger att man skall vänta, detta oavsett om man försöker lägga till ett z-net device eller ett 433 Mhz device.

Har givetvis försökt starta om genom att bryta ström och nät, men det blir ingen skillnad. Finns det någon form av fabriksåterställning? Vad göra?
moziz
Posts: 41
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Z-net controller har slutat fungera!

Post by moziz »

Hade samma problem för ett tagsen skriv till supporten. det är en bugg som ska åtgärdas i nästa uppdatering
magellan58
Posts: 18
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Z-net controller har slutat fungera!

Post by magellan58 »

Hoppas att den kommer snart, just nu är ju prylarna näst intill oanvändbara....men tack för svaret!
Post Reply