Tidsbegränsning i Live!
Posted: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Varför finns det en tidsbegränsning i händelser? När triggern sätts igång så börjar en nedräkning. Vad är poängen med denna funktion? Är det för att telldus servrar inte ska belastas mer än nödvändigt, och borde inte den tillämpningen i så fall försvinna när man använder Znet som kör sina händelser lokalt?
I mitt fall kan detta ställa till med problem då jag ska integrera villalarmet med Znet och använda läget "larmat hus" som en trigger. Genom denna trigger kommer jag via magnetventil stänga av inkommande vatten, säkerställa att spisen är avstängd och aktivera ett belysnings-scenario bättre lämpat för när huset står tomt.
Förklaring: Låt säga att man ska iväg, larmar på huset, i nästa sekund kommer man på att man glömt något, larmar av springer in, hämtar det man glömt för att sedan larma på igen, och att detta skett innan tidsbegränsningen hunnit räknats bort. Detta är något som sker relativt ofta hemma hos oss Jag har ett Pro-abonnemang och då är nedräkningen på 30 sekunder(skillnad på pro/icke-pro?). Finns någon väg runt detta?
I mitt fall kan detta ställa till med problem då jag ska integrera villalarmet med Znet och använda läget "larmat hus" som en trigger. Genom denna trigger kommer jag via magnetventil stänga av inkommande vatten, säkerställa att spisen är avstängd och aktivera ett belysnings-scenario bättre lämpat för när huset står tomt.
Förklaring: Låt säga att man ska iväg, larmar på huset, i nästa sekund kommer man på att man glömt något, larmar av springer in, hämtar det man glömt för att sedan larma på igen, och att detta skett innan tidsbegränsningen hunnit räknats bort. Detta är något som sker relativt ofta hemma hos oss Jag har ett Pro-abonnemang och då är nedräkningen på 30 sekunder(skillnad på pro/icke-pro?). Finns någon väg runt detta?