Remotestick (Android)

Moderator: Telldus

petzno
Posts: 116
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Remotestick (Android)

Post by petzno »

Har sett i instruksjonene at en må både aktivere monitorering og Export til Tasker for å få variablene over til Tasker. Men for meg ser det ut som det fungerer å ha kun Export av Tasker variabler aktivert. Jeg monitorerer en del sensorer men eksporterer enda flere til Tasker.

Noen andre som har merket seg det samme?
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Remotestick (Android)

Post by gein »

petzno wrote:Har sett i instruksjonene at en må både aktivere monitorering og Export til Tasker for å få variablene over til Tasker. Men for meg ser det ut som det fungerer å ha kun Export av Tasker variabler aktivert. Jeg monitorerer en del sensorer men eksporterer enda flere til Tasker.

Noen andre som har merket seg det samme?
Du ska inte behöva monitorera/logga en sensor för att kunna exportera den. Du kan välja att enbart exportera om du så önskar.
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Hvordan redigere scenario?

Post by gein »

zenta wrote:Hei,

Må først få si at jeg er meget fornøyd med RS, spesielt pages og scenario. :D
Men jeg har et spørsmål/ønske: Er det mulig å redigere (editere) et eksisterende scenario? Jeg finner ingen mulighet for det. Om jeg ønsker å gjøre noen små endringer så er det tungvindt å lage en ny for hver gang.
Redigering av scenarion kommer!
zenta
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Hvordan redigere scenario?

Post by zenta »

gein wrote: Redigering av scenarion kommer!
Supert! :D Ser frem til det, takk for opplysning!
Kåre Halvorsen, Zenta
-----------------------------------------
Zenta's blog
Zenta's YouTube channel
-----------------------------------------
petzno
Posts: 116
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Remotestick (Android)

Post by petzno »

gein wrote:Du ska inte behöva monitorera/logga en sensor för att kunna exportera den. Du kan välja att enbart exportera om du så önskar.
Vil det si at Export til Tasker også følger "Poll interval"? Ut fra hjelpeteksten tolket jeg det dit at dette kun gjaldt monitorering.
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Remotestick (Android)

Post by gein »

petzno wrote:
gein wrote:Du ska inte behöva monitorera/logga en sensor för att kunna exportera den. Du kan välja att enbart exportera om du så önskar.
Vil det si at Export til Tasker også følger "Poll interval"? Ut fra hjelpeteksten tolket jeg det dit at dette kun gjaldt monitorering.
Ja, just nu delar de samma intervall.
Stig-Arne
Posts: 40
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Remotestick (Android)

Post by Stig-Arne »

Sliter med at temperatur widgets ikke oppdaterer seg etter siste oppdatering av remotestick
peswe
Posts: 63
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Sv: Remotestick (Android)

Post by peswe »

Sensorgrafens 10 dagars max/min har lite konstig uppdatering. De 5 senaste datumen ligger längst till vänster för att följas av de 5 äldsta datumen till höger. Finns det någon bra förklaring till detta?
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Sv: Remotestick (Android)

Post by gein »

peswe wrote:Sensorgrafens 10 dagars max/min har lite konstig uppdatering. De 5 senaste datumen ligger längst till vänster för att följas av de 5 äldsta datumen till höger. Finns det någon bra förklaring till detta?
Ja det ser ut att vara en sorteringensbugg vid årsskiftet. 1 kommer före 12. Får titta på det.


Vad gäller uppdatering av widgets så har inget skett där i de senaste uppdateringarna. Men jag får försöka luska i det med.
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Remotestick (Android)

Post by gein »

Jag vet att det borde funnits tidigare men nu går det äntligen redigera scenarion, från RS 2.5.11.

Notera att denna uppgradering inte når enheter som kör 2.2.x. Om ingen skriker tokhögt så kommer sannolikt ingen mer release nå 2.2.x.
peswe
Posts: 63
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Sv: Remotestick (Android)

Post by peswe »

gein wrote:Jag vet att det borde funnits tidigare men nu går det äntligen redigera scenarion, från RS 2.5.11.

Notera att denna uppgradering inte når enheter som kör 2.2.x. Om ingen skriker tokhögt så kommer sannolikt ingen mer release nå 2.2.x.
Kanonbra jobbat.
Nu har jag eg bara kvar en synpunkt, och det är att jag skulle vilja att om man väljer månadsgrafen alt 10 dagar max/min grafen,att den ligger kvar när man rullar mer än 2 skärmbilder i sidled. Nu "nollställs" graferna till dygnsgrafen när man skrollar några skärmbilder i sidled.
smeden
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

larmnivåer temperatur

Post by smeden »

Hej

Först vill jag bara säga att jag är mycket imponerad av hur remotestick har utvecklats sen jag köpte det. Jag har en liten önskan på en funktion som jag saknar. Jag skulle vilja ha larmnivåer på termometrarna. Till exempel <-10. Alternativen på larm skulle kunna vara ljud eller text. Tack på förhand
jorang
Posts: 259
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Norway

Re: Remotestick (Android)

Post by jorang »

Dette kan du bruke Tasker til.

Da kan du også f.eks sette på varmeovnen når det blir kaldt - eller få dørklokka til å ringe.... ;-)
______________________________
Mvh/ BR JoranG
pleterrobin
Posts: 96
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Remotestick (Android)

Post by pleterrobin »

jorang wrote:Dette kan du bruke Tasker til.

Da kan du også f.eks sette på varmeovnen når det blir kaldt - eller få dørklokka til å ringe.... ;-)
Jag har precis skaffat Tasker, men är rätt ny användare och är inte så vass på hur det fungerar.
Hur ställer man in exempelvis när en temperatur går under ett visst gradantal och vad man vill Tasker ska göra då?
jorang
Posts: 259
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Norway

Re: Remotestick (Android)

Post by jorang »

Skal forsøke å forklare kort slik at du ser gangen i dette.

- Åpne Tasker å gå på "Profiles"
- trykk "+" for å lage en ny profil. Du kan gi den et navn hvis du vil, men dette trengs ikke
- Trykk grønn hake for å komme videre
- Velg "State"for å angi et vilkår. Deretter "Plugin" og "Remotestick Plugin"
- Velg "Edit" under "Configuration"
- Nå skal du se sensorene dine, og oppsettet her er ganske selvforklarende. Velg "Ferdig" for å gå videre, og grønn hake etter dette
- Velg "+" bak "New Task", og gi den et navn hvis du vil. Grønn hake for å gå videre
- Velg "+" i nedre venstre hjørne og fortsett med "Plugin", "Remotestick device" og "Edit"
- Her setter du opp hva som skal skje når vilkåret er nådd, deretter "Ferdig" og grønn hake to ganger.

Oppsettet er da ferdig for første vilkårsstyring og din første "Entry task". Hvis du f.eks setter en device (varmeovn) til "på" når temperaturen går under "5 grader" på en sensor kan det være du ønsker at ett eller annet vilkår skal skru den av. Da må du sette en "Exit task" start helt forfra på oppskriften over og lag en ny profil for dette på samme måte.

Du kan sette opp doble vilkår, men start enkelt i begynnelsen. Eksperimenter og se at det virker.

Se gjennom disse som inspirasjon:
http://www.youtube.com/watch?v=wox9VNNynp0
http://www.youtube.com/watch?v=MDZUsN8bCDE

Mye annet informativt også på Youtube - http://www.youtube.com/results?search_q ... T6AvCByfuk

Lykke til! :wink:
______________________________
Mvh/ BR JoranG
Post Reply