Remotestick (Android)

Moderator: Telldus

Post Reply
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by gein »

Ja, det är på gång. Jag sitter just nu och fixa Locale-stöd (vilket också betyder stöd i Tasker om jag har förstått det rätt). Gamla versionen var bara skriven för Locale men Tasker verkar ha fungerat bra det också.
olavjunior
Posts: 45
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by olavjunior »

Gleder meg! Spesielt til ny funksjonalitet som at remotestick plugin kan brukes som trigger til events (profiles i Tasker) :D
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by gein »

olavjunior wrote:Gleder meg! Spesielt til ny funksjonalitet som at remotestick plugin kan brukes som trigger til events (profiles i Tasker) :D
Jag kan meddela att enheter nu fungerar utmärkt att använda i Locale och Tasker. Men innan jag släpper en ny version vill jag lägga in sensorer också och även om jag kommit en bra bit på vägen så är det inte helt trivialt.
olavjunior
Posts: 45
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by olavjunior »

gein wrote:
olavjunior wrote:Gleder meg! Spesielt til ny funksjonalitet som at remotestick plugin kan brukes som trigger til events (profiles i Tasker) :D
Jag kan meddela att enheter nu fungerar utmärkt att använda i Locale och Tasker. Men innan jag släpper en ny version vill jag lägga in sensorer också och även om jag kommit en bra bit på vägen så är det inte helt trivialt.
Vil det bare være sensorer som vil fungere som triggere, eller vil også en event som feks at tellstick tenner en lampe, også kunne fungere som trigger i Tasker /Locale?
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by gein »

olavjunior wrote:Vil det bare være sensorer som vil fungere som triggere, eller vil også en event som feks at tellstick tenner en lampe, også kunne fungere som trigger i Tasker /Locale?
Bra idé. För Locale så kommer det isåfall fungera som så att man får välja en enhet och t.ex On eller Off. Sen kommer villkoret vara uppfyllt så länge enheten är i det tillståndet. Det går inte riktigt att trigga på förändringar (iaf inte i Locale, det är inte så Locale är designat hur som helst). Är det så du tänker dig olavjunior?
olavjunior
Posts: 45
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by olavjunior »

Ja, det høres helt perfekt ut! Jeg vet ikke hvordan Tasker vil oppføre seg, men det er nok likt. :)
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by gein »

Nu har jag publicerat en ny version på Market med stöd för Locale och Tasker (olavjunior: än så länge inget stöd för att trigga på enheters tillstånd). Notera att denna funktionalitet fortfarande är i betastadie. Så jag tar tacksamt emot felrapporter. Jag har hunnit testa det själv en aning, men inte kunnat köra några längre tester.
olavjunior
Posts: 45
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by olavjunior »

Det ser veldig bra ut! Mye bedre enn forrige generasjon. Jeg har ikke fått testet mye, men de profilene jeg har overført fra forrige versjon, virker perfekt :)
Zeta_R
Posts: 104
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by Zeta_R »

Da har jeg kjøpt siste versjon, må si meg veldig fornøyd. "Keep up the good work" :)
JoGi
Posts: 17
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by JoGi »

gein, jag har precis kopplar in min första dimmer enhet hemma. Har bara on/off sedan tidigare.
Går att dimmra via tellus center men får ingen finner möjlighet till det i remotestick light.
Då jag köpte nyss den nya versionen men inte heller den ger mig möjlighet att dimmra.

var ligger felet?
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by gein »

JoGi wrote:gein, jag har precis kopplar in min första dimmer enhet hemma. Har bara on/off sedan tidigare.
Går att dimmra via tellus center men får ingen finner möjlighet till det i remotestick light.
Då jag köpte nyss den nya versionen men inte heller den ger mig möjlighet att dimmra.

var ligger felet?
Felet ligger i att jag inte tillräckligt tydligt visar i appen hur man gör för att dimma. Klicka på cellen för den enhet som har dimmer. Alltså någonstans runtom på/av-knappen. Då får du upp en dim-dialog. Du kan också långklicka på cellen (även här gäller alltså inte på själva knappen utan någonstans runtom i tabellcellen. Fungerar det?

Jag måste verkligen få till en guide i appen som visar det här.
JoGi
Posts: 17
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by JoGi »

gein wrote:
JoGi wrote:gein, jag har precis kopplar in min första dimmer enhet hemma. Har bara on/off sedan tidigare.
Går att dimmra via tellus center men får ingen finner möjlighet till det i remotestick light.
Då jag köpte nyss den nya versionen men inte heller den ger mig möjlighet att dimmra.

var ligger felet?
Felet ligger i att jag inte tillräckligt tydligt visar i appen hur man gör för att dimma. Klicka på cellen för den enhet som har dimmer. Alltså någonstans runtom på/av-knappen. Då får du upp en dim-dialog. Du kan också långklicka på cellen (även här gäller alltså inte på själva knappen utan någonstans runtom i tabellcellen. Fungerar det?

Jag måste verkligen få till en guide i appen som visar det här.
Fungerade alldeles utmärkt, helt klart att det var lite otydligt att hitta det.

Borde kanske finnas någon slags dimmer-symbol som bakgrund där för att indikera att den har en funktion.

Tack för hjälpen.

~Johannes
petzno
Posts: 116
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by petzno »

Går det an å få tidspunkt for når siste sensoroppdatering er gjort? Med de problemene i forhold til rekkevidde for sensorer er det veldig greit å kunne se når siste verdi er oppdatert.
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by gein »

petzno wrote:Går det an å få tidspunkt for når siste sensoroppdatering er gjort? Med de problemene i forhold til rekkevidde for sensorer er det veldig greit å kunne se når siste verdi er oppdatert.
Ja, långklicka på en sensor så ser tiden högst upp i menyn.
olavjunior
Posts: 45
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by olavjunior »

Ang Tasker/Locale-plugin for sensor: I Tasker kan en i hvertfall ikke velge temperaturer under 0 (minus). Noen workaround for dette?
Post Reply