Remotestick (Android)

Moderator: Telldus

petzno
Posts: 116
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by petzno »

Må legge til at jeg har installert både den gamle Remotestick og din nye beta-versjon, kanskje det er en konflikt med å kjøre begge versjonene samtidig?

Prøvde også å legge til en ny schedule i beta-versjonen, men det gikk ikke.

Liker at du kan velge mellom en eller to buttons i layout :D
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by gein »

petzno wrote:Må legge til at jeg har installert både den gamle Remotestick og din nye beta-versjon, kanskje det er en konflikt med å kjøre begge versjonene samtidig?

Prøvde også å legge til en ny schedule i beta-versjonen, men det gikk ikke.

Liker at du kan velge mellom en eller to buttons i layout :D
Som sagt, det skulle underlätta om jag fick veta vilken version av Android du kör. Att du har gamla versionen spelar ingen roll, dessa kan inte konflikta. Vad hände när du försökte lägga till en schemaläggning? Det har fungerat bra hos mig.
petzno
Posts: 116
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by petzno »

Beklager, glemte android info. Jeg kjører versjon 2.2 (2.2.2 for å være nøyaktig) på en HTC Desire.

Når jeg prøver å legge til en schedule og trykker "Save" går den bare tilbake til bildet "Schedules" og ingen ny schedule er lagt til.

Edit: fikk widget til å fungere etter reboot av telefonen :)
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by gein »

petzno wrote:Beklager, glemte android info. Jeg kjører versjon 2.2 (2.2.2 for å være nøyaktig) på en HTC Desire.

Når jeg prøver å legge til en schedule og trykker "Save" går den bare tilbake til bildet "Schedules" og ingen ny schedule er lagt til.

Edit: fikk widget til å fungere etter reboot av telefonen :)
Tack! Buggen är identifierad och löst till nästa version.
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by gein »

Nu finns det en release-kandidat för 2.0.2. Jag är väldigt tacksam om ni har lust att testköra och rapportera in eventuella fel. Det nya i denna version är grupper och buggfixar.
http://akerfeldt.se/apks/remotestick-2.0.2-rc1.apk

Den enda kända buggen i den här versionen just nu är relaterad till Dimnings-dialogrutan som kan i vissa fall rapportera fel dimvärde. I övrigt är förhoppningen att allt annat ska fungera. Därför är jag tacksam för all testning och buggrapportering. Jag kommer sannolikt inte introducera någon ny funktionalitet för denna version innan den går till Market.
olavjunior
Posts: 45
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by olavjunior »

Supert! Men Locale/Tasker plugin'ene er ikke på plass enda eller?
petzno
Posts: 116
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by petzno »

Hva mener du med "for 2.0.2"? Går ut fra det er versjonsnr for remotestick og ikke android det er snakk om? En annen ting, bør en avinstallere forrige versjon før denne installeres?
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by gein »

olavjunior wrote:Supert! Men Locale/Tasker plugin'ene er ikke på plass enda eller?
Nej, tyvärr. Men det kommer!
petzno wrote:Hva mener du med "for 2.0.2"? Går ut fra det er versjonsnr for remotestick og ikke android det er snakk om? En annen ting, bør en avinstallere forrige versjon før denne installeres?
Ja, alltså 2.0.2 är versionsnumret på RemoteStick.

Du behöver inte avinstallera den gamla versionen, de kan inte krocka på något sätt.
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by gein »

Nu finns en ny version att testa igen: http://akerfeldt.se/apks/remotestick-2.0.2-rc2.apk
Här har jag fixat den sista kända buggen (status på dimmern) och samtidigt minskat footprint så att appen inte ska ta så stor plats på telefonen. Det mest intressanta att veta med den här versionen är om det ser ut att fungera över huvud taget eller ej. Tidigare när någon testade appen efter nerstrippning så fungerade det inte alls.
olavjunior
Posts: 45
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by olavjunior »

Funkar inte.. På Samsung Galaxy S2, stock unrooted
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by gein »

olavjunior wrote:Funkar inte.. På Samsung Galaxy S2, stock unrooted
Jag behöver mer information än så ;)

På vilket sätt funkar det inte?
Nexauser
Posts: 59
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by Nexauser »

Jag får inte heller igång den senaste versionen. Jag har provat på både min Desire och Galaxy Tab 10.1 och svaret jag får på båda är
"Processen org.remotestick för programmet RemoteStick stoppades oväntat. Försök igen. Tvinga fram en stängning."

Däremot så fungerade den opackade varianten på båda enheterna.

När jag ändock nämnde surfplattan så undrar jag om det är mycket slit att anpassa den för en större skärm - som det är nu så ser man det knappt. Det vore kanon om det gick att få till.
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by gein »

Nexauser wrote:Jag får inte heller igång den senaste versionen. Jag har provat på både min Desire och Galaxy Tab 10.1 och svaret jag får på båda är
"Processen org.remotestick för programmet RemoteStick stoppades oväntat. Försök igen. Tvinga fram en stängning."

Däremot så fungerade den opackade varianten på båda enheterna.

När jag ändock nämnde surfplattan så undrar jag om det är mycket slit att anpassa den för en större skärm - som det är nu så ser man det knappt. Det vore kanon om det gick att få till.
Jag får också fram ett fel nu med den packade varianten. Så nu kan jag åtminstone börja felsöka. Har i ärlighetens namn inte testat den på tabben ännu men jag ska göra det tids nog!
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by gein »

Tror jag har rådit bot på packningsproblemet. Här kommer en ny version, fortfarande packad, men som verkar fungera. Verifiera gärna ni som har möjlighet.
http://akerfeldt.se/apks/remotestick-2.0.2-rc3.apk
olavjunior
Posts: 45
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Live! (Android)

Post by olavjunior »

Ja, nå fungerer det pirkfritt :-) Tidligere fikk jeg feil om at live ikke kunne nås, men nå fungerer det!
Post Reply