Remotestick (Android)

Moderator: Telldus

smeden
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Remotestick (Android)

Post by smeden »

Tack för svaret Joran, ska köpa tasker och försöka göra nåt vettigt av det
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Remotestick (Android)

Post by gein »

Vill slå ett slag för betygsättningen av appar i Google Play. Om man uppskattar Remotestick så får man givetvis maila och berätta det men ännu hellre betygsätta appen. Det gör väldigt mycket!
jorang
Posts: 259
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Norway

Re: Remotestick (Android)

Post by jorang »

gein wrote:
jorang wrote:Nye grafer/ diagrammer:
- Kombinere flere sensordata i samme diagram - f.eks 2 eller flere temp.sensorers historikk i samme diagram (nyttig for å f.eks se hvordan innetemperatur varierer med utetemperatur - eller se hvordan utetemperatur på ulike lokasjoner varierer med hverandre)
- Kombinere temperatur og relativ fuktighet i samme diagram - for å se hvordan relativ fuktighet varierer med temperatur
Bra förslag!
jorang wrote: Devices:
Er det mulig å lage en annen funksjonalitet for styring av dimmere? Ikke så intuitiv løsning pt etter min mening. Hva med å implementere en funksjonalitet lik den i Live! dersom man ikke velger "Toggle button as on/off" under settings?
Jag är medveten om att dimmerfunktionen kan göras mer lättillgänglig och jag får försöka titta på det vid tillfälle.
Tror ikke disse ønskene/ forslagene havnet i Trello...
Last edited by jorang on Sun Jan 13, 2013 3:03 pm, edited 1 time in total.
______________________________
Mvh/ BR JoranG
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Remotestick (Android)

Post by gein »

jorang wrote:
jorang wrote: Devices:
Er det mulig å lage en annen funksjonalitet for styring av dimmere? Ikke så intuitiv løsning pt etter min mening. Hva med å implementere en funksjonalitet lik den i Live! dersom man ikke velger "Toggle button as on/off" under settings?
Jag är medveten om att dimmerfunktionen kan göras mer lättillgänglig och jag får försöka titta på det vid tillfälle.
Tror ikke disse ønskene/ forslagene havnet i Trello...[/quote]
Du har rätt. Typ såhär? https://trello.com/card/different-dimme ... fd68d9b/78
pleterrobin
Posts: 96
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Remotestick (Android)

Post by pleterrobin »

jorang wrote:Skal forsøke å forklare kort slik at du ser gangen i dette.

- Åpne Tasker å gå på "Profiles"
- trykk "+" for å lage en ny profil. Du kan gi den et navn hvis du vil, men dette trengs ikke
- Trykk grønn hake for å komme videre
- Velg "State"for å angi et vilkår. Deretter "Plugin" og "Remotestick Plugin"
- Velg "Edit" under "Configuration"
- Nå skal du se sensorene dine, og oppsettet her er ganske selvforklarende. Velg "Ferdig" for å gå videre, og grønn hake etter dette
- Velg "+" bak "New Task", og gi den et navn hvis du vil. Grønn hake for å gå videre
- Velg "+" i nedre venstre hjørne og fortsett med "Plugin", "Remotestick device" og "Edit"
- Her setter du opp hva som skal skje når vilkåret er nådd, deretter "Ferdig" og grønn hake to ganger.

Oppsettet er da ferdig for første vilkårsstyring og din første "Entry task". Hvis du f.eks setter en device (varmeovn) til "på" når temperaturen går under "5 grader" på en sensor kan det være du ønsker at ett eller annet vilkår skal skru den av. Da må du sette en "Exit task" start helt forfra på oppskriften over og lag en ny profil for dette på samme måte.

Du kan sette opp doble vilkår, men start enkelt i begynnelsen. Eksperimenter og se at det virker.

Se gjennom disse som inspirasjon:
http://www.youtube.com/watch?v=wox9VNNynp0
http://www.youtube.com/watch?v=MDZUsN8bCDE

Mye annet informativt også på Youtube - http://www.youtube.com/results?search_q ... T6AvCByfuk

Lykke til! :wink:
Tack för en bra förklaring. Uppskattas verkligen.
Har inte fått min värmefläkt att starta med Tasker ännu, men jag får kolla och justera lite här och var så kanske jag får det att fungera så småningom.

Har en värmefläkt i vår sadelkammare som jag vill ska gå igång när tempen är under 10 grader och slå av när temperaturen nått 12 grader. Sadlarna mår bäst av det. Men jag har gjort som du skrev ovanför, men när det blivit 9 grader händer inget alls. Vet inte vad jag kan ha gjort fel. När jag trycker på "play-knappen" i Tasker utförs det jag vill, alltså värmefläkten går igång. Men när jag väl vill den ska göra det automatiskt när temperaturen går under 10 grader så drar inte fläkten igång och temperaturen i sadelkammaren bara blir lägre och lägre.
Men som sagt, jag får nog kolla lite mer och läsa på mer om Tasker, så kanske jag får finjustera och sen få det att fungera :D
Åter igen tack för att du tog dig tid att skriva ner i guide :P
jorang
Posts: 259
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Norway

Re: Remotestick (Android)

Post by jorang »

Fint at du kom i gang.

Kan være flere årsaker til at det ikke virker hos deg. Jeg er ingen guru på dette, men du kan jo sjekke følgende:
- Sjekk at Tasker kjører på telefonen. Grønt lys og teksten "On" i nedre venstre hjørne i Tasker startskjerm. Også sjekke "Grønn hake" bak selve profilen slik at den er aktiv.
- Hvis "lower limit" er passert så er jeg usikker på om den slår inn. Mener den ikke fanger opp når grenseverdiene allerede er passert. Da må du i så fall slå manuelt på varmen i Remotestick, så vil Tasker slå av når "upper limit" når

Kanskje andre har gode tips ang ditt problem også
______________________________
Mvh/ BR JoranG
pleterrobin
Posts: 96
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Remotestick (Android)

Post by pleterrobin »

jorang wrote:Fint at du kom i gang.

Kan være flere årsaker til at det ikke virker hos deg. Jeg er ingen guru på dette, men du kan jo sjekke følgende:
- Sjekk at Tasker kjører på telefonen. Grønt lys og teksten "On" i nedre venstre hjørne i Tasker startskjerm. Også sjekke "Grønn hake" bak selve profilen slik at den er aktiv.
- Hvis "lower limit" er passert så er jeg usikker på om den slår inn. Mener den ikke fanger opp når grenseverdiene allerede er passert. Da må du i så fall slå manuelt på varmen i Remotestick, så vil Tasker slå av når "upper limit" når

Kanskje andre har gode tips ang ditt problem også
Det har löst sig nu och det fungerar som det ska.
Vet inte om det var så lätt som jag tror det var. Men när jag provade att knappa in allt igen, så kom jag på att när jag skrev in värdena så tryckte jag i första och andra försöket bakåt efteråt. Själva värdena och allt händelserna fanns då med. Men i tredje försöket kom jag på att om man trycker på meny, så står där ju "klar"
Efter det så fungerar det perfekt. Om det var jag som knappat in fel två gånger eller om felet med att inte trycka in klar vet jag inte.
Huvudsaken är att det fungerar nu i alla fall =)
jorang
Posts: 259
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Norway

Re: Remotestick (Android)

Post by jorang »

gein wrote:
jorang wrote:
jorang wrote: Devices:
Er det mulig å lage en annen funksjonalitet for styring av dimmere? Ikke så intuitiv løsning pt etter min mening. Hva med å implementere en funksjonalitet lik den i Live! dersom man ikke velger "Toggle button as on/off" under settings?
Jag är medveten om att dimmerfunktionen kan göras mer lättillgänglig och jag får försöka titta på det vid tillfälle.
Tror ikke disse ønskene/ forslagene havnet i Trello...
Du har rätt. Typ såhär? https://trello.com/card/different-dimme ... fd68d9b/78[/quote]



Det er bra, men husk denne også. Denne er etter min mening viktigere :)
gein wrote:
jorang wrote:Nye grafer/ diagrammer:
- Kombinere flere sensordata i samme diagram - f.eks 2 eller flere temp.sensorers historikk i samme diagram (nyttig for å f.eks se hvordan innetemperatur varierer med utetemperatur - eller se hvordan utetemperatur på ulike lokasjoner varierer med hverandre)
- Kombinere temperatur og relativ fuktighet i samme diagram - for å se hvordan relativ fuktighet varierer med temperatur
Bra förslag!
______________________________
Mvh/ BR JoranG
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Remotestick (Android)

Post by gein »

jorang wrote:Det er bra, men husk denne også. Denne er etter min mening viktigere :)
gein wrote:
jorang wrote:Nye grafer/ diagrammer:
- Kombinere flere sensordata i samme diagram - f.eks 2 eller flere temp.sensorers historikk i samme diagram (nyttig for å f.eks se hvordan innetemperatur varierer med utetemperatur - eller se hvordan utetemperatur på ulike lokasjoner varierer med hverandre)
- Kombinere temperatur og relativ fuktighet i samme diagram - for å se hvordan relativ fuktighet varierer med temperatur
Bra förslag!
Okej, inlagt! Även om jag tror kombinerat temp och luftfukt (dvs två olika källor) kan bli problematiskt att få till snyggt. Eftersom de har väldigt olika värden på Y-axeln.
Problemet är att biblioteket jag använder för att rita grafer inte verkar ha stöd för olika datakällor i samma graf.

edit/ med datakällor här menar jag alltså datakällor som har olika enhet på värden
Last edited by gein on Wed Jan 16, 2013 10:56 am, edited 1 time in total.
jokr
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Remotestick (Android)

Post by jokr »

Remotestick variabler i Tasker.

Hei. Jeg prøver å bruke Remotestick sensor-data i Tasker. Jeg har huket av "eksport to Tasker", men når jeg prøver å se innholdet i variabelen i Tasker ser jeg ingen ting. Eksempel: Jeg har en sensor som heter %RS_206198_TEMP i Remotestick. Jeg prøver å lage en popup i Tasker for å vise temperaturen, men denne variabelen kommer ikke opp i listen over variabler som kan velges. Hvis jeg skriver inn %RS_206198_TEMP er det %RS_206198_TEMP som vises i Popup, ikke temperatur. Jeg kjører Android 4.2.1 (Slim bean).
petzno
Posts: 116
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Remotestick (Android)

Post by petzno »

Hadde samme problem, måtte installere remotestick på nytt og da funket det. Litt kjipt for det tok lang tid å finne ut...
jorang
Posts: 259
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Norway

Re: Remotestick (Android)

Post by jorang »

gein wrote:
jorang wrote:Det er bra, men husk denne også. Denne er etter min mening viktigere :)
gein wrote: Bra förslag!
Okej, inlagt! Även om jag tror kombinerat temp och luftfukt (dvs två olika källor) kan bli problematiskt att få till snyggt. Eftersom de har väldigt olika värden på Y-axeln.
Problemet är att biblioteket jag använder för att rita grafer inte verkar ha stöd för olika datakällor i samma graf.

edit/ med datakällor här menar jag alltså datakällor som har olika enhet på värden
Ingen mulighet for å bruke to y-akser? Hvis ikke får vi vel nøye oss med flere 'like' sensordata i samme diagram i første omgang
Last edited by jorang on Thu Jan 17, 2013 9:27 am, edited 2 times in total.
______________________________
Mvh/ BR JoranG
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Remotestick (Android)

Post by gein »

jorang wrote:Ingen mulighet for å bruke to y-akser? Hvis ikke får vi vel nøye oss med flere 'like' sensordata i samme diagram i første omgang
Nej, inte vad jag har kunnat se hittills. Men jag ska titta närmare på det vid tillfälle.
jorang
Posts: 259
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Norway

Re: Remotestick (Android)

Post by jorang »

gein wrote:
jorang wrote:Ingen mulighet for å bruke to y-akser? Hvis ikke får vi vel nøye oss med flere 'like' sensordata i samme diagram i første omgang
Nej, inte vad jag har kunnat se hittills. Men jag ska titta närmare på det vid tillfälle.
Fint. Du har gjort et veldig bra utviklingsarbeid med denne app'en siden du tok tak på senhøsten :)
______________________________
Mvh/ BR JoranG
reidar.ostrem
Posts: 45
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Remotestick (Android)

Post by reidar.ostrem »

Hei, bruker Remotestick daglig og dette er en super app! Eneste jeg savner (foreløpig) er at når jeg trykker på en sensor widget skulle jeg ønske at jeg gikk rett inn I sensorgrafen for den aktuelle sensoren.. Noen mulighet for det?

Takk igjen for en knall app!
Post Reply