Remotestick (Android)

Moderator: Telldus

gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick (Android)

Post by gein »

tronde wrote:Bugreport.

I den grafiske presentasjonen for sensorene vises også måleverdien som tall.

Jeg har 5 stk som kun kan måle temperatur, men det oppgis likevel også
verdi for fuktighet. Alle melder 43% fukt.
Utmärkt. Tack!
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick (Android)

Post by gein »

jorang wrote:Like etter jeg skrev meldingen over slettet jeg igjen loggen på alle sensorene og satte dem til å logge igjen.
Men de startet ikke opp å logge før jeg gikk inn på Settings - Sensors og 'avkrysset'/ krysset av en av sensorene
Hmm okej. Jag ska göra vad jag kan för att bättre se till att loggningen verkligen utförs.
jorang
Posts: 259
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Norway

Re: RemoteStick (Android)

Post by jorang »

Nå fikk jeg memory 'overflow' fra Tasker igjen. Se skjermbilde.
Vil tro at loggingen også stopper nå. Melder tilbake
Attachments
uploadfromtaptalk1354998080416.jpg
uploadfromtaptalk1354998080416.jpg (76.02 KiB) Viewed 10072 times
______________________________
Mvh/ BR JoranG
jorang
Posts: 259
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Norway

Re: RemoteStick (Android)

Post by jorang »

Loggingen fortsetter. Sannsynligvis er feilmeldingen i/fra Tasker ikke relatert ;-)
______________________________
Mvh/ BR JoranG
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick (Android)

Post by gein »

Så här ligger det till:
Om Remotestick stoppas (t.ex. force stop) av användaren så kommer loggningen att upphöra (det kan också vara som följd av att Android OS tvångsstoppar appen för att frigöra minne gissar jag). I nuvarande version kommer den inte hoppa igång förrän man går in under Settings > Sensors och avmarkerar/markerar en sensor. I nästa release ska jag dock se till att loggning hoppar igång igen bara man öppnat Remotestick eller automatiskt om man startar om telefonen.

Jag kan dock inte skydda mig helt från om Remotestick stoppas. Inte med mindre än att man antingen öppnar Remotestick igen eller startar om telefonen alltså.
tronde
Posts: 625
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick (Android)

Post by tronde »

gein wrote:
Jag kan dock inte skydda mig helt från om Remotestick stoppas. Inte med mindre än att man antingen öppnar Remotestick igen eller startar om telefonen alltså.
Kan man ikke få Tasker til å starte Remotestick f.eks hver time?
Cptnodegard
Posts: 23
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick (Android)

Post by Cptnodegard »

jorang wrote:Nå fikk jeg memory 'overflow' fra Tasker igjen. Se skjermbilde.
Vil tro at loggingen også stopper nå. Melder tilbake
Unrelated. Just from looking at the status bar on your phone (an S III from the looks of things) you seem to be running a whole bunch of stuff in the background. That's what eats up your memory, making Tasker warn you, and making Android OS close Remotestick. You should limit the amount of apps you run in the background, and I always like having an easily accessible task killer that kills pre-defined apps at the click of a button.

There's also memory to be saved by rooting your phone and using Titanium Backup to freeze all that crap that comes pre-installed on the device that you dont use. Samsung likes making useless things like social hub etc run automatically in the background on its devices, and you actually need root permission to make that go away
gein wrote:
Jag kan dock inte skydda mig helt från om Remotestick stoppas. Inte med mindre än att man antingen öppnar Remotestick igen eller startar om telefonen alltså.
Other apps, including Tasker, solve this issue by using a so-called persistent notification. It's a permanent notification for the app that sits in the notification bar. The reason why this works is simply that Android OS doesn't close an app with an active notification
tronde wrote:
gein wrote:
Jag kan dock inte skydda mig helt från om Remotestick stoppas. Inte med mindre än att man antingen öppnar Remotestick igen eller startar om telefonen alltså.
Kan man ikke få Tasker til å starte Remotestick f.eks hver time?
You can, as a temporary solution.
tronde
Posts: 625
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Remotestick (Android)

Post by tronde »

Ang. plassering av sensorer og brytere på en bakgrunn:

Hvor er refrransepunktet i det røde punktet? Jeg synes det har blitt enda mer vanskelig å få plassert noe der jeg vil. Det er også svært vanskelig å slette. Svært ofte forsvinner det som skal slettes utenfor bakgrunnsbildet, og da er det umulig å legge det inn på nytt.
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Remotestick (Android)

Post by gein »

tronde wrote:Ang. plassering av sensorer og brytere på en bakgrunn:

Hvor er refrransepunktet i det røde punktet? Jeg synes det har blitt enda mer vanskelig å få plassert noe der jeg vil. Det er også svært vanskelig å slette. Svært ofte forsvinner det som skal slettes utenfor bakgrunnsbildet, og da er det umulig å legge det inn på nytt.
Jag har också upptäckt att de kan försvinna helt av någon anledning. Jag ska ta en titt på detta och se till att det alltid går att lägga ut en sensor på nytt. Så att man iaf slipper ta bort och börja om. Pricken borde vara det övre vänstra hörnet men det verkar inte alltid bli så. Ibland hoppar den iväg ordentligt. Men som sagt, jag ska ta en titt på det!
tronde
Posts: 625
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Remotestick (Android)

Post by tronde »

gein wrote:
tronde wrote:Ang. plassering av sensorer og brytere på en bakgrunn:

Hvor er refrransepunktet i det røde punktet? Jeg synes det har blitt enda mer vanskelig å få plassert noe der jeg vil. Det er også svært vanskelig å slette. Svært ofte forsvinner det som skal slettes utenfor bakgrunnsbildet, og da er det umulig å legge det inn på nytt.
Jag har också upptäckt att de kan försvinna helt av någon anledning. Jag ska ta en titt på detta och se till att det alltid går att lägga ut en sensor på nytt. Så att man iaf slipper ta bort och börja om. Pricken borde vara det övre vänstra hörnet men det verkar inte alltid bli så. Ibland hoppar den iväg ordentligt. Men som sagt, jag ska ta en titt på det!
Fint!
Du kan kanskje flytte slettesymbolet litt mer inn på tegningen også? Eller gi det et større aktivt område?
tronde
Posts: 625
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Remotestick (Android)

Post by tronde »

Er det ikke meningen at man skal kunne endre en verdi i skjemaleggeren?
Jeg får feilmelding som sier at Live melder: "The requested device was not found" når jeg prøver å lagre en endring.

Motorola Defy+ / Android 2.3.6 / Remotestick 2.5.2
jorang
Posts: 259
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Norway

Re: Remotestick (Android)

Post by jorang »

Dette er en bug som vil bli rettet opp i neste release - https://trello.com/board/remotestick/4f ... 843fd68d9b
______________________________
Mvh/ BR JoranG
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Remotestick (Android)

Post by gein »

2.5.3 is out!

* New color on action bar icons
* New graphs: Monthly and 10 days min/max
* Support for switching between temperature and humidity graphs
* Core dependencies updated
* Bugfix: Can’t edit schedules
peswe
Posts: 63
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Sv: Remotestick (Android)

Post by peswe »

gein wrote:2.5.3 is out!

* New color on action bar icons
* New graphs: Monthly and 10 days min/max
* Support for switching between temperature and humidity graphs
* Core dependencies updated
* Bugfix: Can’t edit schedules
Julafton idag igen :grin:
Todde
Posts: 16
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Remotestick (Android)

Post by Todde »

1+
Post Reply