Remotestick (Android)

Moderator: Telldus

tronde
Posts: 625
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick (Android)

Post by tronde »

Versjon 2.4.4.

Nå går det an å plassere widget for enhet, men i valg for "Choose Layout" vises fortsatt kun On/Off selv om menyen åpnes. Var det ikke et valg mellom enkel og dobbel knapp tidligere?

Widget for sensor virker nå OK.


***

Ønsker for fremtidig versjon:

Mulighet for mindre skriftstørrelse for sensorer som blir plassert på en "page".
I listen over alle sensorene er det forskjellig størrelse på navnet og verdien. Den størrelsen som er brukt i navnet ville passet bedre for min telefon.

Tidsstempel for sensorer har vel vært nevnt tidigere. Hva med en fargekodet tekst, f.eks gul ved oppdatering i intervallet siste 15 min til 1 time, og rød for eldre enn 1 time?


Mulighet for sensor-widget i størrelse 1x1 rute, og ikke bare 2x1 som nå.
jorang
Posts: 259
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Norway

Re: RemoteStick (Android)

Post by jorang »

+1 for tidsstempel i selve applikasjonen. For widget'en er det sikkert tilstrekkelig med fargekoding på skrifta

I tillegg ønsker jeg sortering av sensorene i applikasjonen. Device'ene er sortert alfabetisk etter navn, men sensorene er mer eller mindre 'hulter i bulter'. Alfabetisk sortering ønskes her også slik at vi kan får sortert slik vi vil med "clever naming" av senorene.
______________________________
Mvh/ BR JoranG
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick (Android)

Post by gein »

tronde wrote:Versjon 2.4.4.

Nå går det an å plassere widget for enhet, men i valg for "Choose Layout" vises fortsatt kun On/Off selv om menyen åpnes. Var det ikke et valg mellom enkel og dobbel knapp tidligere?

Widget for sensor virker nå OK.


***

Ønsker for fremtidig versjon:

Mulighet for mindre skriftstørrelse for sensorer som blir plassert på en "page".
I listen over alle sensorene er det forskjellig størrelse på navnet og verdien. Den størrelsen som er brukt i navnet ville passet bedre for min telefon.

Tidsstempel for sensorer har vel vært nevnt tidigere. Hva med en fargekodet tekst, f.eks gul ved oppdatering i intervallet siste 15 min til 1 time, og rød for eldre enn 1 time?


Mulighet for sensor-widget i størrelse 1x1 rute, og ikke bare 2x1 som nå.
Tack för feedback! Choose Layout fanns inte tidigare. Jag trodde jag bytte namn på den innan jag släppte 2.4.4 men missade tydligen det. Choose Method eller Choose Kind är kanske bättre namn. Det är bara en möjlighet att välja mellan on/off eller dim utifall det är en dimbar enhet. Det har alltså inte att göra med on/off toggle eller två separata knappar.

Vad gäller textstorleken så lägger jag upp det på att-göra! Vill du ha namnet och värdet i samma storlek?
jorang wrote:I tillegg ønsker jeg sortering av sensorene i applikasjonen. Device'ene er sortert alfabetisk etter navn, men sensorene er mer eller mindre 'hulter i bulter'. Alfabetisk sortering ønskes her også slik at vi kan får sortert slik vi vil med "clever naming" av senorene.
Absolut! Det ska jag fixa.
jorang
Posts: 259
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Norway

Re: RemoteStick (Android)

Post by jorang »

Hva med en egen type side for Scenarios i stedet for å mixe den inn i Devices? Evt at brukeren kan velge hvor Scenarios skal ligge - på devices eller på scenarios page ;)

Edit - ser ut som device-symbolene ikke oppdateres etter at et scenario kjøres. Har et testscenarios som slår på noen og av noen devices - tilbakemelding om vellykket "trigging" av devicene, men ingen oppdateringer av symbolene på devicene....
______________________________
Mvh/ BR JoranG
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick (Android)

Post by gein »

jorang wrote:ser ut som device-symbolene ikke oppdateres etter at et scenario kjøres. Har et testscenarios som slår på noen og av noen devices - tilbakemelding om vellykket "trigging" av devicene, men ingen oppdateringer av symbolene på devicene....
Tack, ska ta en titt på det!

Vill passa på att påminna om Trello som jag använder för features/buggar.
https://trello.com/board/remotestick/4f ... 843fd68d9b
tronde
Posts: 625
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick (Android)

Post by tronde »

gein wrote:
Vad gäller textstorleken så lägger jag upp det på att-göra! Vill du ha namnet och värdet i samma storlek?

Hos meg ser det slik ut (oppløsning 480 x 854):

Selve listingen er OK med stor og liten størrelse.
RS_1.jpg
RS_1.jpg (36.83 KiB) Viewed 11530 times

Det er når jeg plasserer sensorene ut på en bakgrunn det blir alt for stort.
Her tror jeg det ville passet bedre med den lille skriftstørrelsen som er brukt i navnet.
RS_2.jpg
RS_2.jpg (31.34 KiB) Viewed 11530 times



Jeg har også et spørsmål om størrelsen på bryterne som blir plassert ut. Hos meg blir de veldig store.
RS_3.jpg
RS_3.jpg (25.82 KiB) Viewed 11530 times

Jeg har sett Remotestick på et 7" nettbrett med 480x800, og der så de mye mindre ut. Kan det komme av at brettet kjørte Android 4, mens jeg har 2.3.6?


.
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick (Android)

Post by gein »

tronde wrote:
gein wrote:
Vad gäller textstorleken så lägger jag upp det på att-göra! Vill du ha namnet och värdet i samma storlek?

Hos meg ser det slik ut (oppløsning 480 x 854):

Selve listingen er OK med stor og liten størrelse.
RS_1.jpg

Det er når jeg plasserer sensorene ut på en bakgrunn det blir alt for stort.
Her tror jeg det ville passet bedre med den lille skriftstørrelsen som er brukt i navnet.
RS_2.jpg



Jeg har også et spørsmål om størrelsen på bryterne som blir plassert ut. Hos meg blir de veldig store.
RS_3.jpg

Jeg har sett Remotestick på et 7" nettbrett med 480x800, og der så de mye mindre ut. Kan det komme av at brettet kjørte Android 4, mens jeg har 2.3.6?
.
Jag har lite arbete att göra helt enkelt ;)

Ja, det kan helt klart se annorlunda ut beroende på vilket OS telefonen/surfplattan kör.
tronde
Posts: 625
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick (Android)

Post by tronde »

gein wrote: Jag har lite arbete att göra helt enkelt ;)
Arbetet adlar mannen :wink:



.
Cptnodegard
Posts: 23
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick (Android)

Post by Cptnodegard »

I got the feeling from talking with the dev here that I might be using RemoteStick a bit differently than most, so I thought I would share. I use it solely through Tasker, never open the actual RemoteStick app. Here's what I have:

Sleep mode: Automatically activated by plugging my phone into AC charging, deactivated by plugging it out. Turns off the lights when activated, on when deactivated. Also reads me a bunch of information, including temperature data, though that's currently through something besides RemoteStick

Sunrise mode: Automatically activated based on the device alarm being set. Half an hour before the alarm goes off, it starts increasing the lights by 20% every five minutes, simulating a sunrise.

Nap mode: Manually activated version of sleep mode. RemoteStick-wise it's similar, simply turns lights on/off

Movie mode: Dims lights and brings up remote control app

I also have it set to turn on the lights when I get home, which is tied to connecting to the WiFi network. It also turns off the lights when I leave home, but only if entries in my calendar indicate that I'll be gone for a while, so it doesn't just turn them off when I'm out to get the mail or something.

Finally I have a custom Tasker scene (essentially a pop up) that I can access from the home screen or lock screen. It shows temperature info from the sensors (again not RS) as well as has controls for controlling the lights.

Since I get temperature data read to me, and the lights essentially live their own life based on what I'm doing, I don't really ever need to go into the app.

For the record, more information about how all of this is accomplished is splattered across pocketables.com.

Oh and Swedish is fine if there are any questions of comments
tronde
Posts: 625
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick (Android)

Post by tronde »

gein wrote:
tronde wrote:Jeg har prøvd meg med Remotestick og Tasker på min Motorola Defy+ (MB526) / Android 2.3.6 med litt blandet resultat.

Jeg får ikke Remotestick til å oppdatere sensorlisten automatisk, selv når skjermen er aktiv. Den oppdaterer seg når jeg starter RS, og når jeg velger oppdatering. Det kan virke som at Widgeten oppdaterer seg når skjermen aktiveres.

Det är (tyvärr) precis så det fungerar. RemoteStick uppdaterar inte listan automatiskt i bakgrunden. Det borde jag givetvis fixa.
Det kan se ut som om du har fikset dette i versjon 2.4.4?

Jeg spør, fordi det er ikke helt entydig hva som skjer. Jeg har fått til (tror jeg) å styre etter sensordata med telefonen i hvile, men det virker ikke hver gang. Hvis det er fikset, hva er oppdateringsintervallet for sensorene?
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick (Android)

Post by gein »

Nej det är inte fixat ännu.
jorang
Posts: 259
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Norway

Re: RemoteStick (Android)

Post by jorang »

Heisann

Har ikke skjønt hvordan Trello fungerer. Ser ikke at jeg har anledning til å legge inn supportsaker der...

Derfor tipser jeg her om at det ikke er mulig å legge inn nye devices i Remotestick - hverken på min S3 eller Galaxt Tab 10.1 (på Honeycomb).

Jeg har to locations, og når jeg kommer til "velg location" er det ikke mulig å velge noen av dem. Må inn i Live! for å legge til sensorer.
______________________________
Mvh/ BR JoranG
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick (Android)

Post by gein »

jorang wrote:Heisann

Har ikke skjønt hvordan Trello fungerer. Ser ikke at jeg har anledning til å legge inn supportsaker der...

Derfor tipser jeg her om at det ikke er mulig å legge inn nye devices i Remotestick - hverken på min S3 eller Galaxt Tab 10.1 (på Honeycomb).

Jeg har to locations, og når jeg kommer til "velg location" er det ikke mulig å velge noen av dem. Må inn i Live! for å legge til sensorer.
Det är bara jag som kan lägga upp nya saker på Trello. Att den är publik är för att folk ska kunna rösta på de features som finns och följa utvecklingen. Vill man ha med något där så kontaktar man mig antingen här eller via mail.

Har lagt upp buggen du hittade: https://trello.com/card/bug-adding-devi ... fd68d9b/52
Kommer en fix i nästa release. Tack för rapporten!
tjabas
Posts: 261
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick (Android)

Post by tjabas »

hej!

jag har fått lite problem med remotestick,jag har haft det i min galaxy s3 ett tag nu och det har fungerat kanon fint, idag så fick jag en android platta som jag även istallerade remotestick på, men då slutade mobiltelefonens remotestick att fungera,och jag lyckas inte att få igång det igen.

Men på android plattan fungerar det utan problem, jag har även avinstallerat och installerat programmet på telefonen men utan resultat, det meddelandet jag får i telefonen lyder:"kunde inte kommunicera med telldus live!,detta beror antagligen på av följande anledningar,Antingen behöver du göra en........

jag har gjort allt detta som programmet säget till mig men det fungerar ändå inte i telefonen, alltid samma meddelande.

eller går det inte att ha programmet i mera än en enhet åt gången?
tronde
Posts: 625
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick (Android)

Post by tronde »

tjabas wrote:hej!

jag har fått lite problem med remotestick,jag har haft det i min galaxy s3 ett tag nu och det har fungerat kanon fint, idag så fick jag en android platta som jag även istallerade remotestick på, men då slutade mobiltelefonens remotestick att fungera,och jag lyckas inte att få igång det igen.

Men på android plattan fungerar det utan problem, jag har även avinstallerat och installerat programmet på telefonen men utan resultat, det meddelandet jag får i telefonen lyder:"kunde inte kommunicera med telldus live!,detta beror antagligen på av följande anledningar,Antingen behöver du göra en........

jag har gjort allt detta som programmet säget till mig men det fungerar ändå inte i telefonen, alltid samma meddelande.

eller går det inte att ha programmet i mera än en enhet åt gången?
Er begge enhetene stilt inn på samme tid? Live har en sikkerhetsfunksjon som trøbler til ved forskjellig tidsinnstilling ved innlogging.
Post Reply