TellEvent - applikation till iPhone

Moderator: Telldus

MrBjogga
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TellEvent - applikation till iPhone

Post by MrBjogga »

Mitt GPS staket har funkat kanon, men har nu gett upp. Har en iPhone med iOS7.1.1. Platstjänster aktiverade för Tellevent.
Har testat med utökat område från 100m till både 250 o 500m. Har avistallerat appen och installerat om igen. Inget har hjälpt.
Någon som har nån ide?
Pararo
Posts: 9
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TellEvent - applikation till iPhone

Post by Pararo »

Sebastian - har du lagt ned utvecklingen av TellEvent eller har du bara tagit en paus?
josste
Posts: 4
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TellEvent - applikation till iPhone

Post by josste »

Någon som vet om det går att använda gps-staketet som en trigger ?
Exempelvis en lampa endast skall tända när jag närmar mig området som är inlagt mellan kl 22-24 övrig tid skall inget ske .
Emil1982
Posts: 29
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TellEvent - applikation till iPhone

Post by Emil1982 »

josste wrote:Någon som vet om det går att använda gps-staketet som en trigger ?
Exempelvis en lampa endast skall tända när jag närmar mig området som är inlagt mellan kl 22-24 övrig tid skall inget ske .
Ja, om staketet fungerar så går det. Du får lägga en dummy som tänds och släcks beroende på om du är hemma. Då kan du tända lampa A om trigger A är på annars kan du ställa in att den tänder när du kommer.
Emil1982
Posts: 29
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TellEvent - applikation till iPhone

Post by Emil1982 »

josste wrote:Någon som vet om det går att använda gps-staketet som en trigger ?
Exempelvis en lampa endast skall tända när jag närmar mig området som är inlagt mellan kl 22-24 övrig tid skall inget ske .
Men det går inte i appen, där kan inga villkor läggas tyvärr.
josste
Posts: 4
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TellEvent - applikation till iPhone

Post by josste »

aah smart ! tack för hjälpen !
Echelon74
Posts: 3
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TellEvent - applikation till iPhone

Post by Echelon74 »

Är det fler än mig som har problem med att skapa grupper i iOS8 ? Händer inget när jag trycker på ordna grupper.
Robin2161
Posts: 13
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TellEvent - applikation till iPhone

Post by Robin2161 »

Samma problem här!

När man schemalägger och försöker t ex få upp tider när en lampa ska släckas fungerar itne heller. Applikationen hänger sig då
Echelon74
Posts: 3
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TellEvent - applikation till iPhone

Post by Echelon74 »

Såg att Sebastian skickat in en uppdatering till Apple gällande iOS8 på app store, låt oss hoppas den går igenom snart för nu funkar inte mkt med nya iPhone6
LurkTech
Posts: 3
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TellEvent - applikation till iPhone

Post by LurkTech »

@Echelon74
Har du haft kontakt med honom? Varför har han slutat skriva här och ventilera? Skönt att det finns aktivitet kvar, har blivit lite orolig att han lagt ner min i särklass viktigaste app.
Echelon74
Posts: 3
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TellEvent - applikation till iPhone

Post by Echelon74 »

Näe har ingen kontakt med honom, såg det på app store bara. Nu verkar det som att uppdateringen kom för nån timma sen, nu funkar allt i iOS8 igen :)
noren
Posts: 9
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TellEvent - applikation till iPhone

Post by noren »

Skönt att appen uppdaterats. Börjar dock bli dags för en uppdatering av gränssnittet i alla fall på iPhone 6 och 6 Plus.
Texten blir väldigt stor och man skulle lätt kunna gå ned i grad på iPhone 6:an och på så sätt få med ett par extra rader med enheter på skärmen.
Ställbar grad hade ju varit fint. :) Eller i alla fall 3 olika storlekar att välja mellan.

/Andreas
tomm
Posts: 24
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TellEvent - applikation till iPhone

Post by tomm »

LurkTech wrote:@Echelon74
Har du haft kontakt med honom? Varför har han slutat skriva här och ventilera? Skönt att det finns aktivitet kvar, har blivit lite orolig att han lagt ner min i särklass viktigaste app.
Sebastian har nok sviktet Telldus og gått videre http://www.sebbe.co
noren
Posts: 9
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TellEvent - applikation till iPhone

Post by noren »

Nu finns det en uppdatering till iOS i alla fall. Med stöd för iPhone 6 och 6 Plus så texterna inte är så gigantiska.
Och schemaläggaren ska funka igen.
SebRaz
Posts: 268
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TellEvent - applikation till iPhone

Post by SebRaz »

Hej alla!

Vill bara säga att utvecklingen på TellEvent inte har lagts ner. Jag hade tagit en paus men har under några veckor jobbat stenhårt på nya funktioner. Som alla andra ser jag fram emot Z-Wave-satsningen som Telldus gör och hoppas kunna stödja alla nya funktioner i TellEvent.
Kontrollera din Tellstick via iPhone med TellEvent - http://about.me/langstrom - http://hemautomation.io -
Post Reply