NexaHome

Moderators: hekj, Telldus

Rio
Posts: 6
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: NexaHome

Post by Rio »

Ok nu har jag provat med detta:
java -cp .:/usr/java/jre1.6.0_27/lib/rt.jar -jar NexaHome_2.3.0.jar

rt.jar ligger i den katalogen, men jag får fortfarande upp samma exception som förut. Blir samma även med 2.3.11.
Vad göra?
hekj
Posts: 992
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm
Contact:

Re: NexaHome

Post by hekj »

Har lagt upp ytterligare en testversion, ladda ner den från hemsidan, nexahome.se

Utseendet på default websidan, den där sidan med fjärrströmbrytare och ON/OFF knappar, är modifierad så att den även visar sensor data (plockar texten från programmets 'Sensor Value' kolumn).

/Henrik
nickeh
Posts: 14
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: NexaHome

Post by nickeh »

Tjena!

Jag har suttit och grejat ett tag nu med NexaHome och måste bara tacka för ett otroligt bra och kompetent program, stora möjligheter!

Det är en sak jag inte får till däremot, och det är temperaturstyrningen till motorvärmaren. Jag ställt in allt som är beskrivet i manualen med sökvägar och hela köret men jag får bannemig inte det att fungera.

Jag har inställningarna precis som dessa:
http://nexahome.se/manual/index.html#Topic32
Förutom
Sensor Path
/Users/niklasostberg/Downloads/weather_msn.bat

Absolut ingenting händer, med dom där inställningarna så får jag en start 0600 på morgonen även ifall jag ställer in sensorn manuellt till +20 eller -20 och sensor value (jag antar att värdet borde visas där?) är tom.

Att tillägga kan också vara att jag har allting körandes på en Mac Mini med Lion server.

Vore otroligt tacksam för svar!
hekj
Posts: 992
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm
Contact:

Re: NexaHome

Post by hekj »

nickeh wrote:Det är en sak jag inte får till däremot, och det är temperaturstyrningen till motorvärmaren. Jag ställt in allt som är beskrivet i manualen med sökvägar och hela köret men jag får bannemig inte det att fungera.

Jag har inställningarna precis som dessa:
http://nexahome.se/manual/index.html#Topic32
Förutom
Sensor Path
/Users/niklasostberg/Downloads/weather_msn.bat

Absolut ingenting händer, med dom där inställningarna så får jag en start 0600 på morgonen även ifall jag ställer in sensorn manuellt till +20 eller -20 och sensor value (jag antar att värdet borde visas där?) är tom.

Att tillägga kan också vara att jag har allting körandes på en Mac Mini med Lion server.

Vore otroligt tacksam för svar!
En ny version av WeatherDataMsn.class finns att hämta på hemsidan.
Last edited by hekj on Wed Oct 19, 2011 7:23 pm, edited 1 time in total.
nickeh
Posts: 14
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: NexaHome

Post by nickeh »

hekj wrote:
nickeh wrote:Det är en sak jag inte får till däremot, och det är temperaturstyrningen till motorvärmaren. Jag ställt in allt som är beskrivet i manualen med sökvägar och hela köret men jag får bannemig inte det att fungera.

Jag har inställningarna precis som dessa:
http://nexahome.se/manual/index.html#Topic32
Förutom
Sensor Path
/Users/niklasostberg/Downloads/weather_msn.bat

Absolut ingenting händer, med dom där inställningarna så får jag en start 0600 på morgonen även ifall jag ställer in sensorn manuellt till +20 eller -20 och sensor value (jag antar att värdet borde visas där?) är tom.

Att tillägga kan också vara att jag har allting körandes på en Mac Mini med Lion server.

Vore otroligt tacksam för svar!
Skicka ett mail med din NexaHome.xml
Oj, tack för otroligt snabbt svar. Skickade iväg ett mail nu och laddade upp den i inlägget
hekj
Posts: 992
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm
Contact:

Re: NexaHome

Post by hekj »

Har tänkt om när det gäller avkänning av fjärrkontrollsknappar, dvs lagt ner lite mer jobb och numera ska bsh filerna även anropas om man trycker flera ggr på samma knapp...

Testversion 2.4.2 finns att hämta på hemsidan.
nickeh
Posts: 14
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: NexaHome

Post by nickeh »

hekj wrote:
nickeh wrote:Det är en sak jag inte får till däremot, och det är temperaturstyrningen till motorvärmaren. Jag ställt in allt som är beskrivet i manualen med sökvägar och hela köret men jag får bannemig inte det att fungera.

Jag har inställningarna precis som dessa:
http://nexahome.se/manual/index.html#Topic32
Förutom
Sensor Path
/Users/niklasostberg/Downloads/weather_msn.bat

Absolut ingenting händer, med dom där inställningarna så får jag en start 0600 på morgonen även ifall jag ställer in sensorn manuellt till +20 eller -20 och sensor value (jag antar att värdet borde visas där?) är tom.

Att tillägga kan också vara att jag har allting körandes på en Mac Mini med Lion server.

Vore otroligt tacksam för svar!
En ny version av WeatherDataMsn.class finns att hämta på hemsidan.
Jag förstår inte?? ska jag ladda ner programmet och byta sökvägen till /Users/niklasostberg/Downloads/WeatherDataMsn.class? Mycket frågetecken i mitt huvud nu..
nickeh
Posts: 14
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: NexaHome

Post by nickeh »

nickeh wrote:
hekj wrote:
nickeh wrote:Det är en sak jag inte får till däremot, och det är temperaturstyrningen till motorvärmaren. Jag ställt in allt som är beskrivet i manualen med sökvägar och hela köret men jag får bannemig inte det att fungera.

Jag har inställningarna precis som dessa:
http://nexahome.se/manual/index.html#Topic32
Förutom
Sensor Path
/Users/niklasostberg/Downloads/weather_msn.bat

Absolut ingenting händer, med dom där inställningarna så får jag en start 0600 på morgonen även ifall jag ställer in sensorn manuellt till +20 eller -20 och sensor value (jag antar att värdet borde visas där?) är tom.

Att tillägga kan också vara att jag har allting körandes på en Mac Mini med Lion server.

Vore otroligt tacksam för svar!
En ny version av WeatherDataMsn.class finns att hämta på hemsidan.
Jag förstår inte?? ska jag ladda ner programmet och byta sökvägen till /Users/niklasostberg/Downloads/WeatherDataMsn.class? Mycket frågetecken i mitt huvud nu..
Jag får verkligen inte det här att fungera och har testat lite olika inställningar jag hittat här i tråden.

Just nu har jag en fil som heter temp.txt i mappen /Applications/Nexahome/ som innehåller utetemp och uppdateras från internet var fjärde timme. Sen har jag en sensor.bsh fil som jag hittade här i tråden som ser ut såhär.

Code: Select all

String csvFile = "/Applications/Nexahome/temp.txt";
int findRow = 1;
int findColumn = 1;
String delimiter = ",;\t ";

int currentRow = 1;
int currentColumn = 1;
boolean found = false;
     
try {

  BufferedReader in;
  in = new BufferedReader(new FileReader(csvFile));
  String line = null;
  do {
    line = in.readLine();
    if (line != null) {
      if (currentRow == findRow) {
        StringTokenizer st = new StringTokenizer(line, delimiter);
        if (st.countTokens() >= findColumn) {
          while (currentColumn < findColumn) {
            st.nextToken();
            currentColumn++;
          }
          outAppend(st.nextToken());
          found = true;
        } else {
          line = null;
        }
      }
      currentRow++;
    }
  } while(line != null && !found);
  if (line == null) {
    errAppend("Unable to find value!");
  }
  in.close();

} catch(Exception e) {
  errAppend(e.getMessage());
}
Om jag förstår det här rätt nu så borde den hämta värdet som finns i temp.txt filen till sensor värdet i nexahome? Men rutan är fortfarande tom och motorvärmarfunktionen går på 2 timmar, vilket är under -20grader. Ändrar jag till 10timmar under 20grader t.ex. så har den motorvärmaren på i 10timmar. Vad gör jag fel?

Såhär ser min nexahome.xml ut

Code: Select all

<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<NexaHome>
  <config>
    <location>
      <city>Sundsvall</city>
      <latitud>62.25</latitud>
      <longitud>17.25</longitud>
    </location>
    <devices>
      <device name="F&#246;nster k&#246;k" previous="On" repeat="1" partOfAll="yes">1</device>
      <device name="Fonster mellan sovr" previous="On" repeat="1" partOfAll="yes">2</device>
      <device name="F&#246;nster vrum" previous="" repeat="1" partOfAll="yes">5</device>
      <device name="F&#246;nster matrum" previous="" repeat="1" partOfAll="yes">6</device>
      <device name="uteb fram" previous="" repeat="2" partOfAll="yes">7</device>
      <device name="F&#8730;&#8706;nsterbelysning" previous="" repeat="1" partOfAll="yes">8</device>
      <device name="Motorvarmare" previous="" sensorDefaultValue="-5" sensorFormulaOn="&lt; -20 # 02:00, &lt; -15 # 01:30, &lt; -10 # 01:20, &lt; -5 # 01:10, &lt; 0 # 01:00, &lt; 5 # 00:45, &lt; 10 # 00:20, &gt;= 10 # 00:00" sensorPath="/Applications/Nexahome/sensor.bsh" maxTime="03:00" repeat="3" partOfAll="yes" function="sensor -">9</device>
      <device name="F&#246;nster lilla sovr" previous="" repeat="1" partOfAll="yes">10</device>
      <device name="TV sovrum" previous="" repeat="1" partOfAll="yes">11</device>
      <device name="F&#246;nsterbelysning" group="1, 2, 5, 6, 10" previous="" externalRepeater="yes" repeat="1" partOfAll="yes">51</device>
    </devices>
    <command>
      <executable>/usr/bin/tdtool</executable>
      <options on="--on" off="--off" dimlevel="--dimlevel" dim="--dim"/>
    </command>
    <notification trayicon="no"/>
    <console visible="yes"/>
    <server host="192.168.0.13" port="8081" psw="" mypage="" motion=""/>
    <sunlight offset="30"/>
    <modes current="Home">Home, Away</modes>
    <window width="1237" height="666" upper="230" lower="91"/>
  </config>
  <events>
    <event device="" monday="yes" tuesday="yes" wednesday="yes" thursday="yes" friday="yes" saturday="yes" sunday="yes">
      <on level="" defaultFunction="no">13:00</on>
    </event>
    <event device="uteb fram" monday="yes" tuesday="yes" wednesday="yes" thursday="yes" friday="yes" saturday="yes" sunday="yes">
      <on level="" minus="00:05" plus="00:05" defaultFunction="no" specificFunction="sunset -">00:30</on>
    </event>
    <event device="uteb fram" monday="yes" tuesday="yes" wednesday="yes" thursday="yes" friday="yes">
      <off level="" minus="00:10" plus="00:10" defaultFunction="no">03:00</off>
    </event>
    <event device="uteb fram" monday="yes" tuesday="yes" wednesday="yes" thursday="yes" friday="yes">
      <on level="" minus="00:10" plus="00:10" defaultFunction="no">05:00</on>
    </event>
    <event device="uteb fram" monday="yes" tuesday="yes" wednesday="yes" thursday="yes" friday="yes" saturday="yes" sunday="yes">
      <off level="" minus="00:05" plus="00:05" defaultFunction="no" specificFunction="sunrise +">00:30</off>
    </event>
    <event device="F&#246;nsterbelysning" monday="yes" tuesday="yes" wednesday="yes" thursday="yes" friday="yes" saturday="yes" sunday="yes">
      <on level="" minus="00:05" plus="00:05" defaultFunction="no" specificFunction="sunset -">00:30</on>
    </event>
    <event device="F&#246;nsterbelysning" monday="yes" tuesday="yes" wednesday="yes" thursday="yes" friday="yes" saturday="yes" sunday="yes">
      <off level="" minus="00:05" plus="00:05" defaultFunction="no">00:30</off>
    </event>
    <event device="F&#246;nsterbelysning" monday="yes" tuesday="yes" wednesday="yes" thursday="yes" friday="yes">
      <on level="" defaultFunction="no">05:30</on>
    </event>
    <event device="F&#246;nster lilla sovr" monday="yes" tuesday="yes" wednesday="yes" thursday="yes" friday="yes" saturday="yes" sunday="yes">
      <off level="" defaultFunction="no">05:31</off>
    </event>
    <event device="F&#246;nsterbelysning" monday="yes" tuesday="yes" wednesday="yes" thursday="yes" friday="yes" saturday="yes" sunday="yes">
      <off level="" minus="00:05" plus="00:05" defaultFunction="no" specificFunction="sunrise +">00:30</off>
    </event>
    <event device="Motorvarmare" monday="yes" tuesday="yes" wednesday="yes" thursday="yes" friday="yes" saturday="yes" sunday="yes" group="B">
      <on level="" defaultFunction="yes">08:00</on>
    </event>
    <event device="Motorvarmare" monday="yes" tuesday="yes" wednesday="yes" thursday="yes" friday="yes" saturday="yes" sunday="yes" group="B">
      <off level="" defaultFunction="no">08:15</off>
    </event>
    <event device="TV sovrum" monday="yes" tuesday="yes" wednesday="yes" thursday="yes" friday="yes" saturday="yes" sunday="yes" active="no">
      <on level="" defaultFunction="yes">13:00</on>
    </event>
  </events>
</NexaHome>
hekj
Posts: 992
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm
Contact:

Re: NexaHome

Post by hekj »

nickeh wrote:
nickeh wrote:Jag får verkligen inte det här att fungera och har testat lite olika inställningar jag hittat här i tråden.

Just nu har jag en fil som heter temp.txt i mappen /Applications/Nexahome/ som innehåller utetemp och uppdateras från internet var fjärde timme. Sen har jag en sensor.bsh fil som jag hittade här i tråden som ser ut såhär...
Jag förstår inte heller varför det inte fungerar, det enda jag kommer att tänka på är om det första eventet i din NexaHome.xml (som inte är kopplat till en device) kan ställa till det, börja med att ta bort denna:

Code: Select all

   <event device="" monday="yes" tuesday="yes" wednesday="yes" thursday="yes" friday="yes" saturday="yes" sunday="yes">
      <on level="" defaultFunction="no">13:00</on>
   </event>
Sedan kan du hämta den senaste testversionen från min hemsida och efter att ha kört igång programmet:

1) addera en ny grupp definierad enligt följande:

Name = Temp Ute
Members / Type = SENSOR
Function = sensor
Parameters = id:nickeh;model:temp_ute
On Sensor Formula = no
Off Sensor Formula = no
Sensor Path = /Applications/Nexahome/sensor.bsh

2) addera ett nytt event enligt följande:

Device = Temp Ute
Cmd = ON
HH = 00
MM = 00
Default = yes

3) välj menyalternativ File --> Save

Ovanstående ska göra så att data plockas kontinuerligt från filen temp.txt
nickeh
Posts: 14
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: NexaHome

Post by nickeh »

hekj wrote:
nickeh wrote:
nickeh wrote:Jag får verkligen inte det här att fungera och har testat lite olika inställningar jag hittat här i tråden.

Just nu har jag en fil som heter temp.txt i mappen /Applications/Nexahome/ som innehåller utetemp och uppdateras från internet var fjärde timme. Sen har jag en sensor.bsh fil som jag hittade här i tråden som ser ut såhär...
Jag förstår inte heller varför det inte fungerar, det enda jag kommer att tänka på är om det första eventet i din NexaHome.xml (som inte är kopplat till en device) kan ställa till det, börja med att ta bort denna:

Code: Select all

   <event device="" monday="yes" tuesday="yes" wednesday="yes" thursday="yes" friday="yes" saturday="yes" sunday="yes">
      <on level="" defaultFunction="no">13:00</on>
   </event>
Sedan kan du hämta den senaste testversionen från min hemsida och efter att ha kört igång programmet:

1) addera en ny grupp definierad enligt följande:

Name = Temp Ute
Members / Type = SENSOR
Function = sensor
Parameters = id:nickeh;model:temp_ute
On Sensor Formula = no
Off Sensor Formula = no
Sensor Path = /Applications/Nexahome/sensor.bsh

2) addera ett nytt event enligt följande:

Device = Temp Ute
Cmd = ON
HH = 00
MM = 00
Default = yes

3) välj menyalternativ File --> Save

Ovanstående ska göra så att data plockas kontinuerligt från filen temp.txt
Det är helt kört, den vägrar uppdatera nått. Har nu testat på en macbook pro, mac mini och en windows XP maskin och det blir samma på allihopa. Kan det bero på hur jag har sparat .bsh filen?
Darne
Posts: 12
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: NexaHome

Post by Darne »

hekj wrote:Har lagt upp ytterligare en testversion, ladda ner den från hemsidan, nexahome.se

Utseendet på default websidan, den där sidan med fjärrströmbrytare och ON/OFF knappar, är modifierad så att den även visar sensor data (plockar texten från programmets 'Sensor Value' kolumn).

/Henrik
Snyggt!
Hur gör jag för att få in 'Sensor Value' på mywebserver, on/off funktionerna grejar jag genom att studera exemplen?
/Darne
hekj
Posts: 992
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm
Contact:

Re: NexaHome

Post by hekj »

Darne wrote:
hekj wrote:Har lagt upp ytterligare en testversion, ladda ner den från hemsidan, nexahome.se

Utseendet på default websidan, den där sidan med fjärrströmbrytare och ON/OFF knappar, är modifierad så att den även visar sensor data (plockar texten från programmets 'Sensor Value' kolumn).
Snyggt!
Hur gör jag för att få in 'Sensor Value' på mywebserver, on/off funktionerna grejar jag genom att studera exemplen?
Hämta den senaste testversionen samt kolla på följande inlägg:
http://www.telldus.se/forum/viewtopic.p ... 1327#p8089
hekj
Posts: 992
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm
Contact:

Re: NexaHome

Post by hekj »

nickeh wrote:Det är helt kört, den vägrar uppdatera nått. Har nu testat på en macbook pro, mac mini och en windows XP maskin och det blir samma på allihopa. Kan det bero på hur jag har sparat .bsh filen?
Hämta och kör igång den senaste testversionen, samt utför följande:

1) skapa filen sensor_echo.bsh

Code: Select all

echo("hi there!");
String csvFile = "/Applications/Nexahome/temp.txt";
int findRow = 1;
int findColumn = 1;
String delimiter = ",;\t ";

int currentRow = 1;
int currentColumn = 1;
boolean found = false;
         
try {

  BufferedReader in;
  in = new BufferedReader(new FileReader(csvFile));
  String line = null;
  do {
    line = in.readLine();
    if (line != null) {
      if (currentRow == findRow) {
        StringTokenizer st = new StringTokenizer(line, delimiter);
        if (st.countTokens() >= findColumn) {
          while (currentColumn < findColumn) {
            st.nextToken();
            currentColumn++;
          }
          echo(st.nextToken());
          found = true;
        } else {
          line = null;
        }
      }
      currentRow++;
    }
  } while(line != null && !found);
  if (line == null) {
    echo("Unable to find value!");
  }
  in.close();

} catch(Exception e) {
  echo(e.getMessage());
}
Jämfört med din sensor.bsh är metoderna outAppend samt errAppend utbytta med metoden echo.

2) välj menyalternativ Action --> Execute Script
Markera sensor_echo och klicka på OK knappen samt kolla på det som skrivs ut i konsolfönstret.
nickeh
Posts: 14
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: NexaHome

Post by nickeh »

hekj wrote:
nickeh wrote:Det är helt kört, den vägrar uppdatera nått. Har nu testat på en macbook pro, mac mini och en windows XP maskin och det blir samma på allihopa. Kan det bero på hur jag har sparat .bsh filen?
Hämta och kör igång den senaste testversionen, samt utför följande:

1) skapa filen sensor_echo.bsh

Code: Select all

echo("hi there!");
String csvFile = "/Applications/Nexahome/temp.txt";
int findRow = 1;
int findColumn = 1;
String delimiter = ",;\t ";

int currentRow = 1;
int currentColumn = 1;
boolean found = false;
         
try {

  BufferedReader in;
  in = new BufferedReader(new FileReader(csvFile));
  String line = null;
  do {
    line = in.readLine();
    if (line != null) {
      if (currentRow == findRow) {
        StringTokenizer st = new StringTokenizer(line, delimiter);
        if (st.countTokens() >= findColumn) {
          while (currentColumn < findColumn) {
            st.nextToken();
            currentColumn++;
          }
          echo(st.nextToken());
          found = true;
        } else {
          line = null;
        }
      }
      currentRow++;
    }
  } while(line != null && !found);
  if (line == null) {
    echo("Unable to find value!");
  }
  in.close();

} catch(Exception e) {
  echo(e.getMessage());
}
Jämfört med din sensor.bsh är metoderna outAppend samt errAppend utbytta med metoden echo.

2) välj menyalternativ Action --> Execute Script
Markera sensor_echo och klicka på OK knappen samt kolla på det som skrivs ut i konsolfönstret.

Har gjort de steg du skrev nu, lite framsteg :D Det står nu "? (den aktuella tiden)" i sensor value rutan.
När jag trycker på Execute Script så kan jag inte välja nått och får inte upp nån pop up ruta utan det enda jag kan göra är att trycka på Exexute Script knappen (kanske är meningen?)

Såhär står det i konsolen när jag startar nexahome.

2011-10-22 23:36:33 Starting event processing...
2011-10-22 23:36:33 :ON: (id: -52), error: There was an error in evaluating the script - Sourced file: /Applications/Nexahome/sensor_echo.bsh : Command not found: echo( java.lang.String ) : at Line: 1 : in file: /Applications/Nexahome/sensor_echo.bsh : echo ( "hi there!" )
2011-10-22 23:36:33 Sensor job never executed (deactivated) 2011-10-21 00:00 Temp Ute
2011-10-22 23:36:33 Up and running...
2011-10-22 23:36:33 Starting web server: http://192.168.0.13:8081/nexahome
2011-10-22 23:38:02 :ON: (id: -52), error: There was an error in evaluating the script - Sourced file: /Applications/Nexahome/sensor_echo.bsh : Command not found: echo( java.lang.String ) : at Line: 1 : in file: /Applications/Nexahome/sensor_echo.bsh : echo ( "hi there!" )
2011-10-22 23:39:02 :ON: (id: -52), error: There was an error in evaluating the script - Sourced file: /Applications/Nexahome/sensor_echo.bsh : Command not found: echo( java.lang.String ) : at Line: 1 : in file: /Applications/Nexahome/sensor_echo.bsh : echo ( "hi there!" )
2011-10-22 23:40:02 :ON: (id: -52), error: There was an error in evaluating the script - Sourced file: /Applications/Nexahome/sensor_echo.bsh : Command not found: echo( java.lang.String ) : at Line: 1 : in file: /Applications/Nexahome/sensor_echo.bsh : echo ( "hi there!" )



Inställningarna har jag lagt in i Ute temp som vi gjorde och inte i själva motorvärmarbrytaren.

Vad säger dom där raderna i konsolen? Att den inte kan läsa .bsh filen riktigt?
hekj
Posts: 992
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm
Contact:

Re: NexaHome

Post by hekj »

nickeh wrote:Har gjort de steg du skrev nu, lite framsteg :D Det står nu "? (den aktuella tiden)" i sensor value rutan.
När jag trycker på Execute Script så kan jag inte välja nått och får inte upp nån pop up ruta utan det enda jag kan göra är att trycka på Exexute Script knappen (kanske är meningen?)

Såhär står det i konsolen när jag startar nexahome.

2011-10-22 23:36:33 Starting event processing...
2011-10-22 23:36:33 :ON: (id: -52), error: There was an error in evaluating the script - Sourced file: /Applications/Nexahome/sensor_echo.bsh : Command not found: echo( java.lang.String ) : at Line: 1 : in file: /Applications/Nexahome/sensor_echo.bsh : echo ( "hi there!" )
...


Inställningarna har jag lagt in i Ute temp som vi gjorde och inte i själva motorvärmarbrytaren.

Vad säger dom där raderna i konsolen? Att den inte kan läsa .bsh filen riktigt?
Nja, bsh filer som körs för att hämta sensor data har i princip endast stöd för metoderna outAppend och errAppend, dvs ingen av dom andra i manualen uppräknade metoderna kan användas.

Har lagt upp en ny testversion, hämta den och försök pånytt med menyalternativ Action --> Execute Script
Post Reply