Tidsinställning motorvärmare..

Moderators: hekj, Telldus

Post Reply
Micke-Falo
Posts: 112
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Sweden
Contact:

Tidsinställning motorvärmare..

Post by Micke-Falo »

Hur gör ni? På veckorna är det ju enkelt med fasta tider men på helgerna kan det ju bli lite andra tider. Hur gör ni? Startar dator och ställer in en tid? Eller startar ni den från en av webbsidorna utan automatik? Så har jag iallafall..

Kan man göra så att man kan ställa in tiden på någon av webbsidorna?


//Micke
trikola
Posts: 8
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tidsinställning motorvärmare..

Post by trikola »

Jeg pleier å bruke bil kun unntaksvis også i uken. Så jeg slår motorvarmeren PÅ manuelt når jeg står opp om morningen og skal bruke bilen. Da blir det ca 45 minutter oppvarming. Men jeg har en programmert AV på 2 faste tider hele uken i tilfelle at jeg slår den PÅ eller andre tilfeldige 433MHz apparater fusker det til (*) eller at jeg allikevel ikke bruker bilen og glemmer å slå den AV igjen.

(*) Jeg har erfaring med at min Roomba støvsugerrobot slår PÅ en UPM fjernstyrt bryter når den kjører forbi bryteren.
Micke-Falo
Posts: 112
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Sweden
Contact:

Re: Tidsinställning motorvärmare..

Post by Micke-Falo »

Hej!
Är det någon som gjort något så man enkelt kan ställa tiden från appen i mobiltelefonen?
Fröken fräken som inte jobbar fasta tider trycker det är lite krångligt att måsta peta i datorn varje gång hon ska iväg.
Skulle kanske kunna se ut så att man har en ruta med tidsinställning för avresetid och en snabbknapp med 30min gångtid?
Är det möjligt?

/Micke
hekj
Posts: 992
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm
Contact:

Re: Tidsinställning motorvärmare..

Post by hekj »

trikola wrote:Jeg pleier å bruke bil kun unntaksvis også i uken. Så jeg slår motorvarmeren PÅ manuelt når jeg står opp om morningen og skal bruke bilen. Da blir det ca 45 minutter oppvarming. Men jeg har en programmert AV på 2 faste tider hele uken i tilfelle at jeg slår den PÅ eller andre tilfeldige 433MHz apparater fusker det til (*) eller at jeg allikevel ikke bruker bilen og glemmer å slå den AV igjen.
För att förhindra att man glömmer stänga av motorvärmaren så ska man skriva in en maximal inkopplingstid timmar/minuter i Max HH/Max MM fälten.

Exempelvis:

Max HH
03
Max MM
00
peswe
Posts: 63
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Sv: Tidsinställning motorvärmare..

Post by peswe »

Micke-Falo wrote:Hur gör ni? På veckorna är det ju enkelt med fasta tider men på helgerna kan det ju bli lite andra tider. Hur gör ni? Startar dator och ställer in en tid? Eller startar ni den från en av webbsidorna utan automatik? Så har jag iallafall..

Kan man göra så att man kan ställa in tiden på någon av webbsidorna?


//Micke
Jag lägger in drifttiden i kalendern och låter Tasker trigga på Calendar Event. Det är tokenkelt att i webgränssnittet flytta till nästa dag med drag&Drop. Frun tyckte också att det är enkelt och funkar bra!
Post Reply