Web-serven svarar inte.

Moderators: hekj, Telldus

Post Reply
Pee
Posts: 47
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Web-serven svarar inte.

Post by Pee »

Jag har problem med att web-servern i EasyHome inte svarar. Direkt efter omstart fungerar det bra men efter 4 dagar så svarar inte web-servern.
Samtidigt slutar också fliken Web i EasyHome att funngera.
Jag har lite svårt att avgöra när det började. Jag har haft problem med X11VNC en tid. Efter att ha tagit bort den och använda den inbyggda REAL-VNC så verkar det ha ordnat till sig. Problemet med web-servern fanns redan då men jag trodde de hade samband.
Jag kör EasyHome på en Pi 3B+ med Raspbian stretch, uppdaterat för en vecka sedan.

:help: Är det någon som har något tips för att lösa det eller hur man kan felsöka? :help:
rhis
Posts: 8
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Web-serven svarar inte.

Post by rhis »

Hej Pee. Jo jag hade problem innan jag flyttade allt och körde från USB "gammal Pi-B". Jag tror att i mitt fall var det all temperaturdata som spökade, slut på minne helt enkelt. Nu kör jag på en Pi-3B, efter 3-4 månader fick jag starta om. Nu försöker jag klura ut hur det var meningen att läsa lokat API från en nyinköpt "ZNet V2Lite" så det blir inte så långa drifttider..
//Rhis
Pee
Posts: 47
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Web-serven svarar inte.

Post by Pee »

Nu går min Pi bättre, åtminstone några veckor....
Har lagt till enheter och ändrat i script men har inte hittat något som jag direkt kan misstänka vara orsak till tidigare problem men den borde ju gå gå betydligt längre några veckor....
Post Reply