Varför dör ett forum???

Moderators: hekj, Telldus

Post Reply
Leffe
Posts: 96
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Varför dör ett forum???

Post by Leffe »

Hej alla
Är det fler som undrar över varför ett forum dör . Från ha varit ett livligt forum med många trådar och inlägg varje dag så kan jag konstatera att det endast varit några stycken det senaste året
Jag har en sedan flera år en rätt stor anläggning som körs via EasyHome och är jättenöjd med den , jag har rätt många fiffiga och bra funktioner i systemet , och detta har tillkommit genom i första hand genom assistans och hjälp ifrån folk här på forumet och några har jag själv knåpat ihop .Men inte minst med hjälp från den fantastiska konstruktören av programmet nämligen Hekj .Som med sitt fantastiska engagemang och kunnighet hjälpt mej och alla andra med smarta lösningar.

Använder ni inte programmet längre ? eller vad har hänt , jag har inte hittat något annat program som har så många möjligheter som EasyHome
Det skulle vara roligt om vi som förhoppningsvis använder programmet kunde skrämma liv i forumet igen.

:D :D :D :D :D :D :D
Leffe
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Varför dör ett forum???

Post by etompau »

Instämmer, forumet tycks vara på väg att somna in. Min uppfattning är att en del av inlägg/frågor etc kanaliseras via diverse olika grupper på Facebook.
Kanske går det att sparka liv i det om Telldus rensar upp lite och minskar antalet olika sektioner, kanske ett nytt format/utseende på forumet kan öka intresset.
marieper
Posts: 25
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Varför dör ett forum???

Post by marieper »

Jag tror att de flesta som "ramlar" in på NH har nog i mångt och mycket tagit sig upp till expert-nivån, och har då en stabil anläggning där man kanske trimmar lite här eller där, men ingen extensiv utbyggnad - å svaren finns i forumet om man söker på gamla trådar.

De som börjar idag har mer att välja på, Telldus själv kniper nog en del av kakan med Live!, men framförallt är det nog EasyHome som tar nykomlingarna.

Till syvende og sidst så är ju NH Kjells projekt med den funktionalitet som han vill ha, och där har det inte hänt så mycket på ett år nu. I dagens social-media-tränade samhälle så innebär väl tre dagars radiotystnad att man har gått helt under jorden, ges det inte en push i timmen så finns man inte :?

Själv har jag inte hittat någon som har en lika väl byggd entry-level, mycket av det Kjel har byggt in med enkla funktionsanropp får man själv snudd på programera från grunden i tex EH, har sneglat lite på motovärmaren där - ta bara temperaturtrappan: en enradare här, och 40+ rader kod i EH...
hekj
Posts: 992
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm
Contact:

Re: Varför dör ett forum???

Post by hekj »

Det är nog inte så många som vet orsaken till varför jag bytte namn på programvaran. För nästan exakt två år sedan fick jag en massa "onödigt" jobb då Nexa Trading AB via advokatbyrå MAQS meddelade att dom kommer begära skadestånd om jag inte slutar använda det av mig ägda varumärket NexaHome.

Fick nedanstående som svar efter att jag gått med på att byta namn samt undrade om Nexa Trading AB kunde tänka sig att betala mig något för besväret.

"Tack för bekräftelsen att ni har påbörjat ett namnbyte och att ni kommer att upphöra med användningen av varumärket NexaHome. Var vänlig återkom med besked om när i tiden ni kommer att upphöra med användningen av varumärket. Nexa är inte intresserade av att köpa domännamnet och varumärket. Ni har två alternativ, antingen överlåter ni dem till Nexa utan kostnad eller så avregistrerar ni dem."

Jag avregistrerade både varumärket och domännamnet...
Leffe
Posts: 96
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Varför dör ett forum???

Post by Leffe »

Jättetråkigt att läsa om detta , är man stor skall man vara snäll heter det ju , men detta gäller tydligen inte NEXA
Jag är helt övertygad om att ditt arbete och system har synts i deras budgetar för försäljning dom gångna åren

Jag kommer i fortsättningen att avhålla mig från produkter från NEXA som betett sig så småaktigt och tarvligt !!!
Det kommer nog inte att påverka NEXA speciellt mycket men jag skall sprida det så mycket jag kan och det kommer i alla fall få mej att känna mig bra!
Post Reply