locale plugins android

Moderator: Telldus

Post Reply
beppogg
Posts: 48
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

locale plugins android

Post by beppogg »

hej,

har precis tagit mig in i androidvärlden. jag kör där remotestick och locale på en androidmediaspelare som sitter i tvn. nu har jag en fråga kring alla plugins som finns till locale.

mitt önskemål är att en händelse skall triggas när ingen är hemma. jag vill alltså att enheten (ett plugin hos locale) skall kontrollera ifall min och min sambos telefoner är kopplade till vårt wifi. är dom inte det så skall en lampa tändas, är dom det så skall ingenting göras. finns det ett sånt plugin som kollar vilka enheter som är kopplade till vårt wifi?

tack!

/johan
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: locale plugins android

Post by gein »

Jag föreslår nästan att du tar en titt på Tasker istället. Den är mer ämnad för avancerade scenarion och byggd för händelsestyrning. Locale är egentligen gjord för att styra inställningar i telefonen.
beppogg
Posts: 48
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

locale plugins android

Post by beppogg »

japp, det var mitt önskemål också och tanken när jag skaffade remotestick men min enhet (rikomagic mk802 ii) som ju inte är en telefon utan en liten mediaspelare är inte kompatibel med tasker tyvärr (står i google play när jag är inne där) därav locale…

så frågan kvarstår.
tronde
Posts: 625
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: locale plugins android

Post by tronde »

beppogg wrote:en liten mediaspelare är inte kompatibel med tasker tyvärr (står i google play när jag är inne där)
Tasker krever at du har to filer fra google maps installert.

Jeg klarte å få Tasker til å gå på et kinesisk nettbrett ved å overføre disse to filene. Det er nokså uklart for meg hva jeg egentlig gjorde. Linux og dets avarter er en kombinasjon av black-magic og lobotomi for meg :D

Jeg prøvde å roote brettet, men jeg vet ikke om det faktisk ble rooted. Filene fikk jeg overført med en push-kommando.

Det står noe i denne linken om de to filene.

http://grokbase.com/t/gg/tasker/124nef4 ... ps-library

Tasker selges jo også utenfor play.google.com, så den krever ikke tilgang til play.

Jeg kan dessverre ikke hjelpe mer enn dette, men det kan sikkert noen andre.
Cptnodegard
Posts: 23
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: locale plugins android

Post by Cptnodegard »

Tasker does indeed require Google Maps. The Tasker website has a 7 day free trial, so you should be able to use that to try to see if you can get it working at all.

As for Tasker vs Locale, you can't use Locale here. If it was only one device, sure, you you're saying that you need a media player to communicate with two phones? That requires Tasker and a plugin called AutoRemote, on all three devices, meaning the two phones have to be Android devices as well. The latter allows you to set up a communication channel between the three devices. Essentially it would go something like this :

*Phone connected to wifi-> AR message to media player
*Phone disconnected from wifi -> AR message to media player
*If media player sees both are disconnected, run the TellStick task

It's perfectly possible and would take someone that knows Tasker about 5 minutes to do, but it's also a lot more complicated than your average Tasker stuff
beppogg
Posts: 48
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

locale plugins android

Post by beppogg »

ok, the other devices are iphones so i guess i have to put it on hold. but thanks anyway for helping me understand!

/johan
Cptnodegard
Posts: 23
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: locale plugins android

Post by Cptnodegard »

Hmm, yeah I don't see any obvious way of doing that. To benefit from the whole Tasker type of a thing you really need Android devices. I sold my Galaxy Tab and bought another iPad, leaving me with 2x iOS and 1x Android instead of the other way around, and it's driving me a bit crazy at times to not be able to do things like have my phone set my tablet alarm automatically when it sets its own.
Post Reply