TellStick Net

Moderator: Telldus

Post Reply
a_mike
Posts: 6
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

TellStick Net

Post by a_mike »

När kommer det vara möjligt att få nytta av sin Tellstick NET ? Efter att ha läst forumet så har det gått ett år sedan man sade att kontroll för den kommer.
Jag menar naturligtvis är det smart att kunna ha en websida och en databas där, men den var inte speciellt flexibel, jag ser inte tex loggar på vad min net skickar in, så jag kan inte felsöka. Jag tog för givet att det gick att ställa sin Net om man skulle skicka in direkt till Telldus, eller till en lokalserver, enner både och. Jag verkade ha fel där märkte jag.

Så min fråga är, skall jag bli tvungen att köpa en duo, som verkar gå att prata med, eller kommer går USB porten på TellStick Net att aktivera via mjukvara så den beter sig som en Duo. Eller är det tillochmed så att det finns lite hopp att styra den med lokala mjukvaror / servrar så den kan bli en riktigt trevlig liten produkt ?

Det utlovades ju lokal stöd "inom kort" som det sades för något år sedan.. Nu verkar dock jag och Telldus inte riktigt ha samma definering på uttrycket "inom kort" men den som väntar på något gott....

/Mvh Micke
Goktytan
Posts: 44
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TellStick Net

Post by Goktytan »

+1
Post Reply