Gleam - Windows Phone app

Moderator: Telldus

Orchide
Posts: 26
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Gleam - Windows Phone app

Post by Orchide »

Stig-Arne,
Har din app börjat lagra in sensordata?
Titta i inställningar på telefonen om Gleam har rättigheter att köra i bakgrunden.
Är batteriet lågt stoppas även alla bakgrundskörningar av operativsystemet.
MVH jonas
Stig-Arne
Posts: 40
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Gleam - Windows Phone app

Post by Stig-Arne »

Gleam er aktivert for bakgrunnsoppgaver ja.
Har hatt programmet installert noen dager nå, og skulle jo være plenty med data å samle inn
Orchide
Posts: 26
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Gleam - Windows Phone app

Post by Orchide »

Det kommer inte upp något i graferna?

Prova att starta om telefonen och gå in i appen.
Den skall lägga till en bakgrundstask vid start om det inte är aktiverat.
micke-71
Posts: 31
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Gleam - Windows Phone app

Post by micke-71 »

Än så länge har Telldus inte aktiverat några funktioner i Live för sändare o magnetkontakter osv. Fast NET tar emot signalerna o börjar blinka. Telldus har själva påstått att allt är klart o man väntar lite med att dra igång på Live med dessa funktioner.

Om de inte backar från sina löften så får man väl hoppas att det snart kommer stöd för det i Live.

Ett templarm, inbrottslarm osv en 0-29 minuter fördröjning är bättre än inget larm. :mrgreen:

Fast optimalt vore ju om Live kunde börja skicka push till IOS, Android och WP7/WP8 telefoner på sikt.
Stig-Arne
Posts: 40
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Gleam - Windows Phone app

Post by Stig-Arne »

Orchide wrote:Det kommer inte upp något i graferna?

Prova att starta om telefonen och gå in i appen.
Den skall lägga till en bakgrundstask vid start om det inte är aktiverat.
Kan se ut som det var telefonen som var skyld i det. Restartet telefonen og vips fungerte triggers og alarmer å grafer igjen
Stig-Arne
Posts: 40
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Gleam - Windows Phone app

Post by Stig-Arne »

Er det mulig å få Gleam til å utføre kommandoer på bakgrunn av f.eks wifi soner, gps lokasjon etc? Eller ligger det begrensninger i WP8.? Hadde jo vært kjekt om lysene slo seg på når man var utenfor døra hjemme, eller innenfor wifi sonen hjemme.
Orchide
Posts: 26
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Gleam - Windows Phone app

Post by Orchide »

Gps tror jag det finns stöd för i wp8. Ska titta lite närmare på det.
Gällande bakgrundstrådarna spelar det nog ingen roll om du är på Wifi eller inte, är inte säker på om det är ändrat i wp8.

Appen är riktad mot både 7.5 och wp8 så jag försöker bygga funktioner som fungerar på båda operativsystemen. Men om det finns mycket nytt i wp8 kanske jag ska satsa på olika versioner.

/Jonas
ralex
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Gleam - Windows Phone app

Post by ralex »

Hei.
Kjøpte TellStick Net i dag og en del brytere og kom over Gleam-prgrammet.
Har lastet ned prøveversjon for å se om det er verd å betale for.
Veldig mye bra altså, men det som kan bli bedre som jeg ser på den lille tiden jeg har brukt det er:

- Når man legger til Scenario og oppretter navn og beskrivelse, så burde man komme rett til listen over devices man kan legge til. Nå må jeg bla til Scenario og velge Edit og Add device.

- Når man har gjort dette, burde det være en knapp for å bla tilbake til hovedmenyen igjen, for nå må man trykket flere ganger på "back" knappen i windows (hvis det ikke er noe jeg ikke har sett)
Samme med alarmer osv.

- I listen over sensorer kommer det kun opp temperatur og ikke luftfuktighet. Fonten for navnet på enheten er alt for stor og temperatur er alt for liten. Burde vært i en oversiktelig lisste ala WinStick

Vel, det var det jeg rakk og teste før Trial gikk ut hehe. Håper på tilbakemelding og takk for at noen også utvikler Windows Phone programmer.
Testet på Lumia 920
muikster
Posts: 8
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Gleam - Windows Phone app

Post by muikster »

Hi,

I tried the software with a Lumia 800 for a couple of days and after that selected logout from the application. I no longer use Windows Phone so this great application is no longer needed. But is Gleam still collecting sensor data with my credentials? Or did this stop with the logout?
Stig-Arne
Posts: 40
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Gleam - Windows Phone app

Post by Stig-Arne »

Kommer du til å videreutvikle denne appen til bruk på f.eks Wndows 8 RT?
Eller finnes det andre alternativer?
Orchide
Posts: 26
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Gleam - Windows Phone app

Post by Orchide »

@Stig-Arne Tanken är att jag ska ta upp mitt win8 rt projekt igen. Har ganska mycket klart... Så det kommer, samt några uppdateringar till Gleam.

Har haft fullt upp med ett annat projekt. Har gjort en wp8 app som kommunicerar med ECU/datorn i en bil via en obd2 adapter i realtid. Man kan se fart, rpm, temp och massor av andra värden i mätare och grafer.

@Ralex Du har rätt i dina synpunkter. Tack för feedbacken. Gui bitarna är inte min starkaste sida. Ska se vad jag kan ordna i nästa version. Gällande luftfuktighet hade jag helt enkelt inte någon sådan sensor när jag utvecklade och som jag kunde verifiera mot. Ska även där se vad jag kan göra i nästa version.

@muikster the sensor logging stops if you logout. The application token is deleted on logout and the background thread can not communicate with the telldus api any longer.

/ jonas
ralex
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Gleam - Windows Phone app

Post by ralex »

Har kjøpt Gleam og bruker det hver dag, men er som sagt noen ting som kunen vært annerledes som nevnt over. Godt å se du gjør hva du kan for å fikse det :-)

I tillegg er det litt irriterende hvordan posisjon endres i Devices etter at en device er slått på/av. Også er dimmesliden veldig lett å komme bort når man blar i listen over devices. Ser andre også har "klaget" på det, så litt mindre følsom når man tilfeldig trykker på en dimmer når man blar i devieces hadde vært supert. Slår stadig på lys jeg ikke skal slå på fordi jeg kommer borti slideren for dimming når jeg blar.

En fast liste for Sensor hadde også vært bra. Nå står de i stadig forskjellig rekkefølge, så mulighet for å enten f.eks A-Z - Z-A eller siste oppdatert hadde vært supert.

Ellers er jeg veldig fornøyd med Gleam. Masse flotte funksjoner osv gjør det til min mest brukte App på Lumia 920.

P.s Får innimellom at appen har krasjet og får da opp en masse tekst på skjermen. Dette er du sikkert klar over :-)

Håper ikke jeg fremstår som negativ her altså, for er ikke det. Bare vil få fram synspunkter for at appen kan bli så bra som mulig :-)

Ha en fin dag :-)

/ Alex
Stig-Arne
Posts: 40
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Gleam - Windows Phone app

Post by Stig-Arne »

Vil det bli mulighet til å bruke Gleam i mot NFC tags?
Tenker da å bruke en tag til å slå av og en til å slå på lysene ved bare å legge telefonen imot.
Har lastet ned Nokia NFC writer, men får ikke til å bruke det programmet mot Gleam
Post Reply