Telldus Magnetbrytare TZDW-100

Moderator: Telldus

Post Reply
Arclight
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Telldus Magnetbrytare TZDW-100

Post by Arclight »

Hej.

Köpte en ny magnetbrytare (TZDW-100)
Den verkar tyvärr inte fungera som den ska eller så är det något jag missat.

Den är dels lite krånglig att installera, dvs den fastnar på 13%, men om jag bara låter den vara och kör avbryt efter ett tag så blir den installerad iaf.
Men problemet är att den registrerar bara ibland och om jag kollar på led lampan i sensorn när man öppnar så ska den blinka till snabbt typ under en sekunds blinkning, gör den det så funkar det och den registrerar som den ska. men ganska ofta så lyser led lampan längre när man öppnar, ca 5sek och då registrerar den inte, det händer ganska ofta (och samma sak när man stänger den)
Det här är ju inte riktigt acceptabelt då den ska fungera som larmsensor.

Den är som sagt helt ny men jag mätte batteriet ifall det skulle kunna vara nåt sånt, men det visar 3.67v så det är ju ok.

Så är det någon inställning eller liknande jag missat?
Arclight
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Telldus Magnetbrytare TZDW-100

Post by Arclight »

Har nu varit i kontakt med telldus kundtjänst men tyvärr inte fått det att fungera, fick iaf en lösning som gjorde att jag kunde installera den rätt så den gick till 100% i installationen ist för 13% men det löste inte problemet, blir till att lämna tillbaka mot en ny och se om det är lösningen.

Spelade in en video ifall det kan vara till hjälp för någon. där ser man hur den beter sig (ca 2 meter från min tellstick) altså vid kort led indikation så funkar den, men vid lång funkar den inte.
https://www.youtube.com/watch?v=_I8Pojy9flI

Stor eloge till kundtjänst iaf som svarat snabbt och försökt hjälpa mig att få det att fungera:)
Post Reply