Blåskärm med Tellstick

Moderator: Telldus

Post Reply
Adron
Posts: 10
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Blåskärm med Tellstick

Post by Adron »

Jag har börjat få blåskärmar vid omstart då och då efter att jag skaffat en Tellstick. Jag kör vista 64-bit, och dumpfilen som skapas säger att felet orsakats av ftdibus.sys, vilket tydligen hör ihop med Tellstick. Har någon mer haft samma problem? Finns det någon lösning?
MartinV
Posts: 277
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Contact:

Post by MartinV »

Jag har samma problem med min maskin med Win7 x64. Jag måste ta ut stickan innan omstart.

Har inte samma problem med Vista x64 eller XP x64 och tror inte (men är inte 100) att jag har samma problem med Win2008 x64.

32-bitars har aldrig varit några problem så det verkar isolerat till Win7.
Martin | http://www.switchking.se
Testa Switch King Pro i din Android/iPhone/iPod: http://www.switchking.se/sv/demo
Martin
Posts: 39
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by Martin »

Samma problem hos mig, har Win7 X64 samt drivrutinen TelldusCenter-2.0.2
Dock verkar det räcka med att välja stänga av datorn helt och sätta på den igen så fungerar det för mig och jag behöver inte ta ur stickan. Däremot väljer jag omstart så blir det blåskärmar vid uppstart. (har inte testat att ta ur stickan vid själva omstarten)

mvh
Martin
Adron
Posts: 10
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by Adron »

Usch så irriterande. Det är ingen som har någon lösning på problemet? Är det här något som Telldus jobbar på att fixa? De läser väl forumen?
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Post by micke.prag »

Ligger problemet i ftdibus.sys är det tyvärr inget vi kan åtgärda. Då är det bara att hoppas att det är något som löses av Ftdi. Vi har ännu inte heller lyckats återskapa problemen och på så vis kunnat göra egna tester.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
Adron
Posts: 10
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by Adron »

Den driver som används, är det en som ni skickar ut i ert installationspaket? Finns det senare version? Jag har en full minnesdump från senaste kraschen, kanske något att felsöka i? Finns det felsökningssymboler till ftdibus.sys att tillgå på något sätt skulle det ju också hjälpa, för det var inget som fanns på microsofts symbolserver.
Post Reply