Väderstation till tellstick duo?

Moderator: Telldus

Post Reply
tjabas
Posts: 261
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Väderstation till tellstick duo?

Post by tjabas »

Finns det idag någon väderstation som stödjer tellstick duo?
eller finns det någon väderstation med usb som skulle kunna anslutas till datorn där duon är inkopplad, och på så sätt kunna koppla samman dessa två?
magellan58
Posts: 18
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Väderstation till tellstick duo?

Post by magellan58 »

Vet inte hur det är med Duo men alla Oregon väderstationer som kör deras v3 protokoll funkar med Tellstick Net. Egentligen är det oberoende av själva väderstation, det är ju givarna som Tellsticken hittar och presenterar. Jag har temperatur (flera stycken), regn, vind, UV och luftfuktighet och alla dyker upp och funkar med Tellstick. Barometer och innetemperatur (om man inte har separat innomhusgivare) fungerar däremot inte för detta sitter ju i väderstationens basenhet och sänds aldrig ut trådlöst.
tjabas
Posts: 261
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Väderstation till tellstick duo?

Post by tjabas »

magellan58 wrote:Vet inte hur det är med Duo men alla Oregon väderstationer som kör deras v3 protokoll funkar med Tellstick Net. Egentligen är det oberoende av själva väderstation, det är ju givarna som Tellsticken hittar och presenterar. Jag har temperatur (flera stycken), regn, vind, UV och luftfuktighet och alla dyker upp och funkar med Tellstick. Barometer och innetemperatur (om man inte har separat innomhusgivare) fungerar däremot inte för detta sitter ju i väderstationens basenhet och sänds aldrig ut trådlöst.
ok, tack så mycket, ska kolla på oregons väderstationer, egentligen så räcker det ju med utedelen då jag bara vill ha temp ,regn och vind mätaren
BadBlake
Posts: 19
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Väderstation till tellstick duo?

Post by BadBlake »

Hei,
Har selv en Duo og har lyst å kunne avlese regn og vindmålere. Har sett at også Duo er compatible med disse fra Oregon. Det jeg lurer på er om jeg må ha speiell software for å lese disse målingene korrekt, eller kan de leses av i TelldusCenter?
Post Reply