Roxcore-duk Kjell&Co.

Moderator: Telldus

crazytok
Posts: 13
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Roxcore-duk Kjell&Co.

Post by crazytok »

Ok, trist... :(

Jag mailade med en kille på Kjell o Co. Igår och berättade om "problemet".
Roxcore är ju Kjelles egna märke och därav får man gå via Kjell o Co. För att få kontakt med dom som bygger Roxcore dukarna. Han skulle be någon på Roxcore att ta kontakt med er på Telldus för att diskutera detta, det är ju av intresse för Kjell o Co. Också att tellstick lirar ihop med dukarna!

Men jag skulle vilja be dig, som har mer koll på vad för info som behövs för att kunna lägga till stöd för den senaste versionen utav dukar att själv maila Kjell o Co och kanske be om en kontaktperson från Roxcore som kan hjälpa till med den info som du/ni behöver ha tag på...

Hade ju varit himla nice att få med stöd för denna i nästa update utav mjukvaran! :)

Hjälper gärna till att testa om det skulle behövas!

Mvh
crazytok
Posts: 13
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Roxcore-duk Kjell&Co.

Post by crazytok »

Naslund: Ditt första inlägg här i tråden, hur går man tillväga för att använda det? Och det där med att man kan lära mottagaren att ha flera kontrollers, hur gör man det? Dåligt med instruktionsmanualer... :)
Har automatiserat precis allt i min hemmabio nu, bara duken jag hade velat få till på något sätt också!!

Ingen som har någon smart lösning för hur man kan göra? Går det att köpa nån RF mottagare och "sniffa" upp koderna jag har på fjärren? Hade det gått att använda dom koderna på något sätt isf?
MrNilsson
Posts: 3
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Roxcore-duk Kjell&Co.

Post by MrNilsson »

micke.prag wrote:@crazytok: Vi har inte ännu listat ut hur dessa (andra generationens dukar) kommunicerar. Tyvärr.
Hur går det? Någon framgång? Sitter och väntar på att inhandla en roxcore duk för att kunna använda motorn i den tillsammans med min Tellstick Duo. =)
Last edited by MrNilsson on Thu Jan 12, 2012 11:25 am, edited 1 time in total.
crazytok
Posts: 13
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Roxcore-duk Kjell&Co.

Post by crazytok »

Verkar inte hända så mycket alls, jag har varit i kontakt med både Kjell o Co. Som tillverkar dessa dukar samt Telldus support för att försöka medla så att dom får kontakt med varandra och kan hjälpas åt för att lösa "problemet"...
Men det verkar inte finnas något intresse att lösa det tyvärr! Jag har iaf inte ens fått något svar från Telldus supporten. :(
stefan.persson
Posts: 353
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Roxcore-duk Kjell&Co.

Post by stefan.persson »

Det finns en ticket för detta här, http://developer.telldus.com/ticket/155

Ingen tidsplan för det ännu tyvärr.
crazytok wrote:Jag har iaf inte ens fått något svar från Telldus supporten. :(
Vi har svarat. Kanske har det hamnat bland skräppost? Svaret var dock mest en hänvisning till ticketen ovan.
Stefan Persson
Software
Telldus Technologies
MrNilsson
Posts: 3
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Roxcore-duk Kjell&Co.

Post by MrNilsson »

Jag är i ett glädjerus just nu...

Var på Kjell & Co igår (karlskrona butiken) där de hade en RXC-166 i lager i butiken och där säljaren berättade att alla deras dukar skall fungera med tellstick (yeah right!). Sagt och gjort, köpte jag den över disk med garantin om att den skulle fungera med tellstick (annars fick jag lämna tillbaka den).

http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bil ... 166-p57327
Modell nr: RXC-166
Art nr: 57327

När jag kom hem och packade upp den så testade jag först att den medhavande fjärren fungerade som den skulle, vilket inte var några problem alls.

När jag sedan öppnade locket på fjärren (id 10071819) så lade jag märke till att fjärren finns för både 315Mhz bandet och 433Mhz bandet, min var märkt med 433.
Kretskortet heter: YKFS-2
och lödningarna är: 0110111-

Inne i Telldus Center, skapade jag upp en roxcore duk med inställningarna 0110111- och fick en redan innan magkänslan att det inte skulle fungera. Sparade inställningen och tryckte på knappen... Till min STORA förvåning och mitt BREDA leende, så fungerade det KLOCKRENT!

Här är en bild på min fjärrkontroll: https://secure-eshop.se/WebRoot/Ballou/ ... 112710.jpg
(varning för stor bild).

Säg bara till om jag kan vara behjälplig med felsökning och tester!!! Jag hjälper gärna till att försöka lösa problemet för alla!
mlu.lundberg
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Roxcore-duk Kjell&Co.

Post by mlu.lundberg »

Jag har en Roxcore Show RXS-300 som jag skulle vilja styra med tellstick:en. Det fungerade för mig innan jag bytte sticka, men nu får jag dem inte att prata längre. (orginalfjärren fungerar fint)

Har koden -0010-00 men när jag matar in den i telldus center under projektordukar och roxcore så får jag det inte till att fungera. Duken är inköpt under början av 2010, och har som sagt fungerat att styra så här.

mvh
Martin
Tamino69
Posts: 6
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Roxcore-duk Kjell&Co.

Post by Tamino69 »

MrNilsson wrote:Jag är i ett glädjerus just nu...
...
Inne i Telldus Center, skapade jag upp en roxcore duk med inställningarna 0110111- och fick en redan innan magkänslan att det inte skulle fungera. Sparade inställningen och tryckte på knappen... Till min STORA förvåning och mitt BREDA leende, så fungerade det KLOCKRENT!
Hej MrNilsson.

Vet du om det är första eller andra generationens duk du har? Andra generationen har fästen för tak, inte enbart vägg.

Själv har jag andra gen. och undrar om det verkligen är möjligt att få den att fungera med Tellstick (eller på nåt annat sätt för den delen...).
micklenGBG
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Roxcore-duk Kjell&Co.

Post by micklenGBG »

hej
Köpte en tellstick NET igår!
Får inte det att fungera med min roxcore duk. Antar att det är andra generationen då den har takfäste? Tror den är 3 eller fyra år!
Öppnade fjärren och tror att jag ska tolka det som -0110000

Men den svara inte :(

Kan det vara så att de går på 315Mhz?

Någon som har lyckats?
naslund
Posts: 97
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Täby

Re: Roxcore-duk Kjell&Co.

Post by naslund »

humm... min duk som jag refererar till i första inlägget i tråden har tak och väggväste, betyder det att det är gen2? Funkar för mig med specialaren och raw
Tamino69
Posts: 6
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Roxcore-duk Kjell&Co.

Post by Tamino69 »

naslund wrote:Med --raw och chr(13)chr(41) som 0 och chr(41)chr(13) som 1 så funkar det för mig.
Jag provar ta reda på vad detta med raw är men efter att ha sökt och läst känner jag mig ännu mer ovetande... Är det någon som kan hjälpa mig lite på traven? Jag har tittat på http://developer.telldus.se/doxygen/TellStick.html men fattar ingenting. Skapar man en .cmd-fil? Jag kan ingenting om programmering, vad menas med "chr(13)chr(41) som 0" osv?

Och sen då, några tips på hur jag får en fjärrkontroll att fungera med detta - är det EventGhost som gäller? (Windows 7 med MCE Remote usb-mottagare)
Post Reply