Fjärrströmbrytare om är "On" efter strömavbrott

Moderator: Telldus

Post Reply
jarina
Posts: 25
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Fjärrströmbrytare om är "On" efter strömavbrott

Post by jarina »

Jag har de "där billiga" från Kjell o Com, de ligger som "OFF" efter strömavbrott. Hur är det med de andra märkena...?
Jag skall ha den till min pelletspanna, och då är det väldigt opraktiskt att alltid behöva starta pannan efter ett strömavbrott.
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Fjärrströmbrytare om är "On" efter strömavbrott

Post by etompau »

Mig veterligen så återgår alla brytare som saluförs idag till frånläge efter strömavbrott., lite som en nollspänningsutlösare.
Går kanske att knåpa ihop något med batteribackup av mottagaren så att den behåller sin inställning under ett strömavbrott.
jarina
Posts: 25
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Fjärrströmbrytare om är "On" efter strömavbrott

Post by jarina »

Jag hittade en diskussion här:
http://www.telldus.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=1955
Jag passade på att beställa från claes i sjön. Jag återkommer med recension, när jag fått den ... men de verkar vara på utgående och det enda som finns är enstaka exemplar...
tronde
Posts: 625
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Fjärrströmbrytare om är "On" efter strömavbrott

Post by tronde »

Jeg kjøpte en pakke med Julas 408050 rett før jul. Den husker siste posisjon. Det ser ut som om innmaten er endret fra tidligere. De jeg fikk tak i har skruer med innvendig trekanthull (ikke stjerne) i motsetning til de andre (eldre) jeg har av samme type som har skruer med noe som likner to avlange hull på en linje. De nye er merket med batch 2072266.

Edit: Det er de nye som husker, de gamle gjør det ikke.
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Fjärrströmbrytare om är "On" efter strömavbrott

Post by etompau »

Jula "Anslut" artikelnr. 408060 återgår off efter strömavbrott. Så det ser då ut som at det finns åtminstone två varianter av denna brytare.
jarina
Posts: 25
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Fjärrströmbrytare om är "On" efter strömavbrott

Post by jarina »

Ja då kan jag berätta att den utgående modellen 36-2348 som säljs på Claes Olson, fyller mina behov.
http://www.clasohlson.com/se/view/conte ... wTabs=true
Post Reply