Tellstick duo aksepterer ikke kode fra Nexa wmr-3500

Moderator: Telldus

Post Reply
Butch1956
Posts: 9
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Tellstick duo aksepterer ikke kode fra Nexa wmr-3500

Post by Butch1956 »

Jeg installerte nylig en Nexa WMR-3500 som jeg kan styre fra min LYCT-705 fjernkontroll. Jeg får ikke til at min Tellstick Duo vil akseptere koden fra denne. Jeg har 4 forskjellige forprogrammerte nexa produkter på denne fjernkontrollen som den styrer i tillegg til WMR-3500, og alle de har jeg lagt inn i Tellstick Duo uten problemer. Men Tellstick'en vil ikke akseptere koden til WMR-3500. Prøvde å installere Teldus 2.1.2 og Tellstick Duo på en laptop for å kunne komme nærmere det stedet hvor jeg har montert WMR-3500, men med samme resultat.
Trenger hjelp til dette ....
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Tellstick duo aksepterer ikke kode fra Nexa wmr-3500

Post by etompau »

Det er ikke Tellstick som ska acceptere koden fra WMR-3500 utan tvärtom!.
Måske hardware-fejl på enheden, eller minnet är fullt.
Butch1956
Posts: 9
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick duo aksepterer ikke kode fra Nexa wmr-3500

Post by Butch1956 »

Nei -det tror jeg ikke. minnet kan umulig være fullt -som jeg nevnte så har jeg bare 4 andre lysbrytere tilkoplet min Tellstick Duo. Og jeg kan kontrollere wmr-3500 fra min fjernkontroll. Jeg foretok også en ren ny installasjon av Telldus senter og Duo på min laptop. Men fremdeles ville den ikke la seg pare med min Duo.
Fant et innlegg her: http://www.telldus.com/forum/viewtopic. ... 500#p25741
Det står det at det "fungerat mycket bättre med en huskod som är 6 skiffrigt och är jämt och en enhetskod på 1,4,5,8"
Forstår ikke helt hva han mener her med " jämt". Noen som kan forklare -forstår ikke svensk så veldig godt.
tronde
Posts: 625
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick duo aksepterer ikke kode fra Nexa wmr-3500

Post by tronde »

Butch1956 wrote: Forstår ikke helt hva han mener her med " jämt". Noen som kan forklare -forstår ikke svensk så veldig godt.
"jämt" blir å forstå som partall (2, 4, 6...) på norsk i denne sammenhengen. Tenk på "jämt" som likedan, jevngodt, likt (samme som).
Post Reply