Chamberlain ML700EV

Moderator: Telldus

Post Reply
Butch1956
Posts: 9
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Chamberlain ML700EV

Post by Butch1956 »

Jeg har en garasjeport åpner som jeg lurte på om det var mulig å åpne via min Tellstick Duo. Jeg bor langt fra folk så det bekymrer meg ikke om ikke de rullerende kodene fungerer -langt til naboene.
Finnes det ett eller annet nexa produkt eller lign. jeg kan kjøpe og sette til for å få dette til å fungere? På enklest måte, da jeg er ny i dette.
Venter spent på svar :)
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Chamberlain ML700EV

Post by etompau »

Styringsboxen till garageporten måste ha en ingang för en extern knapp (tast) för öppning/lukkning av porten.
Manualen för ML700EV er ikke til meget hjelp her.
Nexa WRR-1 kan måske passe, då den har et potientialfri reläkontakt. Även reläkort från exempelvis Ebay kan virke.

Så begynd med at kontrollera om dit udstyr kan kontrolleres fra en extern kontakt og på vilken måde tasten ska manövreras för obning/lukkning af porten.
Butch1956
Posts: 9
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Chamberlain ML700EV

Post by Butch1956 »

Den har inngang for extern knapp. 2 ledninger går til denne knappen som jeg har på veggen. Det er en knapp som fungerer til både åpning og lukking.
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Chamberlain ML700EV

Post by etompau »

Ja, då kan det vara mugligt at få til en lösning.
Reläkontakten i WRR-1 kan anslutas parallellt över din befintliga knapp.
Du måste sikkerstilla at portstyrningen kan obne/lukke porten på korrekt måde når reläet sluter og ger kontakt. Tänk på att når du aktiverar reläet via din Duo så er det slutet og ger signal til portstyrningen tills du sender en off-signal.
Butch1956
Posts: 9
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Chamberlain ML700EV

Post by Butch1956 »

Ja nå har jeg skaffet meg en Nexa WRR-1 rele' mottaker. Kan noen fortelle meg i detalj hvordan å koble denne til min åpner. Wrr-1 har 6 ledninger. De er merket fra venstre -N-L-D1-D2-S1-S2.
Hvilken ledning går hvor?
2 av disse går antagelig til veggknapp (veggknapp har 2 ledninger som går til portåpneren) og 2 går vel til strøm -men jeg vet ikke hvilken går hvor. Forstår ikke tegningen som fulgte meg og er ikke så veldig sprek i Svensk.
Håper på svar -hadde vært flott om dette kunne fungere. :D
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Chamberlain ML700EV

Post by etompau »

N og L =230 V netspänning
D1 og D2 = slutande relekontakt som du kobler parallellt over din existerande tast. Med enhedens vridtast "Time" kan du bestimme hvorlange reläet ska ligga slutet. Detta må du afpröve mot din portstyring..
S1 og S2 er en inganf for styring fra en extern tast. Eventuell kan du tilslute din existernede tast til denne ingang, er dokk ikke nödvändigt för att enheden ska virke.

Var forsiktig vid inkobling af udstyret, så du ikke sender netspänning in i din tast/portstyring.
Post Reply