Hur få Nexa Pro WRR-1 att funka med Tellstick Net?

Moderator: Telldus

etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Hur få Nexa Pro WRR-1 att funka med Tellstick Net?

Post by etompau »

Mycket märkligt att tre olika typer av nexa-mottagare inte fungerar hos dig. Låter som det skulle vara något problem med din Net.
Det är bara Nexas pro-serie som är känd för att ha varit lite lurig att få igång. Alla andra modeller kör samma enkla kodformat.
kenjon
Posts: 43
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Karlskoga, SE

Re: Hur få Nexa Pro WRR-1 att funka med Tellstick Net?

Post by kenjon »

Visst, det är dit jag vill komma, att det är fel på TelldusNet v2. Med den blåvita funkar alla. Men att få en lösning från Telldus....
Humao
Posts: 16
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Hur få Nexa Pro WRR-1 att funka med Tellstick Net?

Post by Humao »

kenjon wrote: Thu Jan 18, 2018 11:08 am
etompau wrote:Nexa WMR-2300 och WMR-3000 har också potentialfri utgång (2 st. på WMR-3000).
WMR-3000 har jag själv använt för styrning av 12V-kretsar med gott resultat
Även WMR-3000 funkar inte mot min TelldusNet v2. Däremot kan jag lägga in de nya runda Telldus-uttagen. Något skumt är det.
Kanske bara att kasta den, och köpa en ny (ZWave)?

Edit:
LCMR-1000 och GMR-824 funkar, WMR-1000 funkar inte.
Den röda tråden verkar alltså vara att inga WMR funkar :-(
Alternativet är ju att sätta ett relä emellan för att få potentialfritt, men det låter onödigt krångligt.
Drar upp denna gamla tråden då du verkar vara kunnig.

Telldus har en kompabilitetslista men GMR-824 finns inte på den men du säger och styrahem.se säger att den fungerar. Styrahem.se säger också att WMR-3000 fungerar men du säger att med röd tråd fungerar inga WMR-enheter. Har detta ändrats senste tre åren?

Letar efter en enhet som har relä i sig så man kan styra olika säkringsgrupper med samma enhet istället för att behöva komplettera med relän. Finns det sådan kompatibel enhet än?

En enhet jag hade velat ha också är en som visar om något är på. Exempel om rörelsevakt triggar belysning att man i telefon kan se att en rörelsevakt dragit och lampor får ström, att då dra en tråd där ifrån till en dosa som signalerar. Vill ej att belysning skall styras via telldus utan att telldus kan tända belysningen och Telldus kan signalera om belysningen har tänts. En form av indikation om någon rör sig i området.

Hade varit toppen om Telldus hade uppdaterat sin lista av enheter som fungerar. Telldus kan lägg till ett till alterntiv där deras användare har verifierat att produkten fungerar. Med detta behöver inte Telldus testa alla produkter själva för att komma med i listan och då snabbt utöka listan.
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Hur få Nexa Pro WRR-1 att funka med Tellstick Net?

Post by etompau »

WMR-3000 fungera med Telldus/Tellstick. Har själv använt några stycken.
Ang. GMR-824 ser jag inget som skulle hindra att den också fungera med Telldus.
Alla grejor från Nexa som använder "System Nexa" ska funka med Telldus.

Misstänker att de äldre problemen som diskuteras i denna tråd rör något lokalt problem.
Humao
Posts: 16
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Hur få Nexa Pro WRR-1 att funka med Tellstick Net?

Post by Humao »

etompau wrote: Tue Jun 15, 2021 6:11 pm WMR-3000 fungera med Telldus/Tellstick. Har själv använt några stycken.
Ang. GMR-824 ser jag inget som skulle hindra att den också fungera med Telldus.
Alla grejor från Nexa som använder "System Nexa" ska funka med Telldus.

Misstänker att de äldre problemen som diskuteras i denna tråd rör något lokalt problem.
Tack för svaret.

WMR-3000 ser ut att passa. Kan inångarna separeras så dom inte styr utgångarna?

WMR-3000 har potentialfria utgångar men samma ingående fas. Hade varit mycket bättre om båda var potentialfria från varandra också. Finns det ingen enhet ute på marknaden som stöds av Telldus som är så?
Post Reply