Tellstick Duo + hemma server

Moderator: Telldus

Post Reply
team_hink_racing
Posts: 19
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Tellstick Duo + hemma server

Post by team_hink_racing »

Jag har kört Tellstick Net i några år men har nu skaffat mig en hemmaserver. Så nu har jag även köpt mig en Duo för att köra i tex Switch King.

Då kommer ju lite frågor.

1. Kan man lägga in Duo i live-kontot för att sedan kopiera över alla enheter + sensorer til Duo i Tex tellduscenter ? för mellan TelldusCenter och switchking kan man lägga över domautomatiskt eller? Tyckte mig se detta när jag bara testade på en enhet? Man slipper ju några timmars arbete med att plocka ur dos-sändare för att programmera om dom, jag har ca 30 sändare + sensorer hemma.
(Jag har fått hjälp utav Telldus att kopiera över alla mina enheter i Livekontot mellan en trasig Net till en ny ersättnings Net, så den funktionen finns men om man kan slippa att lägga in alla i Tellduscenter hade varit skönt!)

2. Finns det någon förtjänst eller annan anledning att ha både Net+Duo inkopplad samtidigt? Jag tänkte att man kunde ha Net:en kvar till Livekontot om servern skulle trilla ner så kan man aktivera Net-kontot och köra därifrån temporärt? Bra eller anus?

3. Jag kör mest Jula Anslut, dessa finns varken i Tellduscenter eller Switchking, vilken kör man på där ist? Proove?

4. Någon som vet om man kan köra tillägg i Switchking för tex Xbmc, till Net fanns det http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=142208&page=2 , man kanske får ha kvar Net:en till detta då?

Bara att brainstorma med bra ideer, speciellt funktioner som kan finnas i att både ha en Net + Duo
Post Reply