Nexa og Chamberlain 700EV port åpner

Moderator: Telldus

Post Reply
BadBlake
Posts: 19
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Nexa og Chamberlain 700EV port åpner

Post by BadBlake »

Hei;
Jeg har en ny Chamberlain 700EV garasje port åpner og lurer på følgende:
Det fulgte med en bryter til port åpneren som er beregnet for montering inne i garasjen slik at jeg kan åpne og lukke porten innenfra. Den får strøm fra åpneren via 2 ledninger. Det jeg lurer på er om jeg kan bruke en Nexa mottaker el. lign i forbindelse med denne slik at jeg kan åpne / lukke porten med en Nexa fjernkontroll?
Er det mulig?
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Nexa og Chamberlain 700EV port åpner

Post by etompau »

Ja det ska vara mugligt, dock måste du antingen ansluta ett relä till en nexa-mottagare för att få en potentialfri slutning/brytning eller bygga om en relämottaagare ex. LCMR-1000 så att den ger en reläslutning som du sedan kopplar parallellt med din tast/knapp.
Du måste också kontrollera funktionen på tasten; om den ska ha en kort slutning eller om den kan ligga sluten under en längre tid.
BadBlake
Posts: 19
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Nexa og Chamberlain 700EV port åpner

Post by BadBlake »

Takk for svar. Den får en kort slutning -det er jeg sikker på.
Da må vel kanskje noe bygges om? Er det komplisert i tilfelle?
Hva er den enkleste måten å gjøre dette på, for meg (ombygging av elektronikk har jeg ingen erfaring med desverre)?
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Nexa og Chamberlain 700EV port åpner

Post by etompau »

Måske ska du kige lidt på Ebay, du finder et stort utbud af forskillige remote control for garage doors til rock bottom prices og som direkt kan bruges til dit system.
http://www.ebay.com/itm/1-Channel-433MH ... 4abedb0d30
BadBlake
Posts: 19
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Nexa og Chamberlain 700EV port åpner

Post by BadBlake »

Takk for tipset, men var allerede klar over det. Jeg lurte bare på om det kunne gjøres med Nexa sine produkter. Da kunne jeg åpne porten via Telldus Live i tillegg til en Nexa fjernkontroll.
kastebo
Posts: 26
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Jönköping

Re: Nexa og Chamberlain 700EV port åpner

Post by kastebo »

Nexa har nu en potentialfri brytare som funkar med tellstick (Nexa Pro WRR-1)

http://www.kjell.com/sortiment/el/el-pr ... off-p50380
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Nexa og Chamberlain 700EV port åpner

Post by etompau »

Där är vissa kompatibilitetsproblem med Pro-serien och Tellstick; mottagarna tycks inte acceptera alla koder.
Har du provat mottagaren till Tellstick?
kastebo
Posts: 26
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Jönköping

Re: Nexa og Chamberlain 700EV port åpner

Post by kastebo »

Där är vissa kompatibilitetsproblem med Pro-serien och Tellstick; mottagarna tycks inte acceptera alla koder.
Har du provat mottagaren till Tellstick?
Jag kör två av dessa kopplade till min port för att styra den med min tellstick net. Är det inte större problem än anslutmodellerna där inte vilka koder som helst fungerar så går det ju att testa sig fram.
I värsta fall kan man använda sig av funktionen för att kopiera en befintlig fjärrs huskod och ändra enhetskod så borde väl inte det vara ett problem

Men som sagt den tidigare nämnda modellen fungerar för mig.
Post Reply