Nexa dörrklocka?

Moderator: Telldus

Post Reply
Stisse
Posts: 27
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Nexa dörrklocka?

Post by Stisse »

Hej,

Har en Nexa dörrklocka sedan tidigare, 2-3 år gammal... Den har inställningar på knappen och på klockan 1-16.

I Teldus Center så finns Nexa Bell men där är inställningarna A-O.

Provat alla inställningar med får det inte att fungera...

Några ideer?

Tack på förhand..
mKristoffersen
Posts: 12
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

respons på detta

Post by mKristoffersen »

Jag undrar också, nån som vet?
fredrik.gullberg
Site Admin
Posts: 285
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Post by fredrik.gullberg »

Vad är det för modell på dörrklockan?
Fredrik Gullberg
Telldus Technologies
janlev
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Nexa dörrklocka?

Post by janlev »

Jag skrev inte ursprungliga inlägget, men jag har samma problem.

Dörrklockan är av modellen LMLT-711.

När jag ställer in den som Nexa - Bell, och kör scan remote så står det att "Seems as the wrong device type may be selected ... etc "'

Om jag istället ställer in den som Nexa - Self Learning on/off och kör scan remote, så kommer housecode 11512402 och unitcode 1 upp och allt ser riktigt ut. Dessvärre kan telldus live inte skicka signal till klockan, eller fånga upp knapptryckning i ett event.
tronde
Posts: 625
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Nexa dörrklocka?

Post by tronde »

janlev wrote:Jag skrev inte ursprungliga inlägget, men jag har samma problem.

Dörrklockan är av modellen LMLT-711.

När jag ställer in den som Nexa - Bell, och kör scan remote så står det att "Seems as the wrong device type may be selected ... etc "'

Om jag istället ställer in den som Nexa - Self Learning on/off och kör scan remote, så kommer housecode 11512402 och unitcode 1 upp och allt ser riktigt ut. Dessvärre kan telldus live inte skicka signal till klockan, eller fånga upp knapptryckning i ett event.
Du har fått definert ringeknappen som en bryter. Da kan du la status på denne bryteren (on) være trigger for en event.

Nå oppretter du en bryter til. Det er ringeklokken. La Live! programmere ringeklokken slik du ville programmert en vanlig bryter. Nå lar du denne bryteren være action i eventen. Jeg har gjort dette med LMLT-711 og LML-710, og det virker.
janlev
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Nexa dörrklocka?

Post by janlev »

Ja, det fungerade ju! Tack så mycket.
Emil1982
Posts: 29
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Nexa dörrklocka?

Post by Emil1982 »

Hur löste ni det med att "dummy ringklockan" inte släcks. Jag löste det genom att lägga in en släckning efter ringningen men tänkte om någon löst det på något annat sätt.

EDIT. Nu märker jag att jag dessutom inte kan "ringa" från telefonen/datorn. Jag får in ringknappen som en on/off och kan få notifieringar när någon ringer på men jag kan inte ringa på från tellsticken.

/Emil
kenthie
Posts: 142
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Nexa dörrklocka?

Post by kenthie »

Jag får ej till detta, ringklockan hittas ej av någon orsak.
Vilken huskod skall man välja?

Help !
Post Reply