Vad fungerar

Moderator: Telldus

Post Reply
snezzer
Posts: 7
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Vad fungerar

Post by snezzer »

Varför har vi inte en "sticky" tråd på detta forum där vi kan posta vad som fungerar och vilka koder som gäller för att få funktionen. Jag är övertygad om att det finns ett gäng människor här som kommit på de mest lysande lösningar som vi andra kanske vill ta del av. Jag tror att med ett gemensamt samarbete så kommer utvecklingen av Tellstick att gå långt och vi kommer att bli så lyckliga :-) <-- kanske lite överdrivet
oden_de
Posts: 48
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Weingarten

Re: Vad fungerar

Post by oden_de »

med en lista som är aktuellt med alla mottagare och sändare som fungera. skulle vara perfekt.
för tillfälet vet en ny anändere inte riktigt vad han / hon kan köpt och fungera med telldus.
bara prova hella tiden är jobbigt.
Thomas

Tellstick NET 4v - X10
Windows 7 / XP
Android
Remotstick
Tasker
Windows Mobil 6.1
KrilleH
Posts: 4
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Vad fungerar

Post by KrilleH »

Mycket bra initiativ tycker jag, det är en röra med spekulationer vad som fungerar och inte och med vilken Firmware.

Här är mitt bidrag till listan.

Med en Telldus Tellstick Duo med firmware version 5 så kan jag använda dessa givare:

1. ESIC Temp/Fuktgivare från Clas Ohlson 36-1797 99:- fungerar både temp och fukt värden (Tyvärr så verkar det som ClasOhlson slutar sälja den)
2. Jenkinsbird extra givare artilkelnr:340661 99:- fungerar temp ej fukt (Bra trådlös räckvidd mycket bättre än ESIC)

Fyll på med era givare som fungerar så slipper vi köpa givare som inte fungerar :D

Mvh KrilleH
-----------------------------------------------
Telldus TellStick ZNet Lite v2
Post Reply