Tellstick NET + 3 x Proove EWR1003 On/Off

Moderator: Telldus

Post Reply
JWA
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Tellstick NET + 3 x Proove EWR1003 On/Off

Post by JWA »

Hei..

Jeg har et lite problem som jeg ikke helt klarer å finne ut av. Har akkurat kjøpt en Tellstick Net og 3 pack med Proove EWR1003 (Bundle) på NetOnNet. Jeg har satt opp 3 x EWR1003 for testing. Lys 1: Housecode 426 / Unitcode 1. Lys 2: Housecode 426 / Unitcode 2. Lys 3: Housecode 426 / Unitcode 3. Problemet mitt er at funksjon av/på Lys 1 slår av og på både lys 1 og 2, funksjon av/på Lys 2 slår av og på både lys 2 og 3, mens funksjon av og på Lys 3 slår av og på kun lys 3.
Hva kan denne "overlappingen" skyldes? Jeg ønsker jo selvsagt at hvert lyspunkt skal styres individuelt.
Dette skjer både via styring i Telldus Live og via RemoteStick (Android App). Jeg har ikke satt opp noen fjernkontroll ennå.

Edit.. Denne postet jeg først på avdelingen for engelskspråklige tråder.. Beklager.

Mvh

Jonny
Von Schnitzel
Posts: 32
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick NET + 3 x Proove EWR1003 On/Off

Post by Von Schnitzel »

Har du testat att göra om inlärningen?
JWA
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: *Löst* Tellstick NET + 3 x Proove EWR1003 On/Off

Post by JWA »

Da ser det ut som at problemet er løst. Jeg gjorde en reset på alle innlæringer og kjørte en ny setup med forskjellige housecodes på hver av de 3 enhetene, samt ga de hver sin unit ID (1,2 og 3). Takk til Von Schnitzel for tips. Mvh Jonny.
supernilsen
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick NET + 3 x Proove EWR1003 On/Off

Post by supernilsen »

Hei du. Jeg har også et problem med disse proove kontaktene. Kjøpte nettopp d samme som deg, bundle pakke fra netonnet. Problemet mitt er at jeg ikke får innlært de to siste kontaktene. D er bare den ene som vil "læres". Til info så har jeg også en nexus dimmekontakt og den fungerer fint.
Hvordan nullstilte du kontaktene dine? Jeg har lest litt og ser jo at man skal trykke en gang på knappen på kontakten. Da skal lyset blinke langsomt men d gjør d ikke. D slås på og lyser dermed konstant...
Post Reply