Ostabilt med Kjell&Co's "50-219"

Moderator: Telldus

Post Reply
recman
Posts: 3
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Ostabilt med Kjell&Co's "50-219"

Post by recman »

Har nyss köpt en Tellstick Telldus Net. Kört den några dagar med Kjell&Co's äldre fjärrströmbrytare (de som heter Rising Sun) på baksidan. Och det fungerar utan problem.

Men idag köpte jag ytterliggare ett tre-pack och såg då att de har bytt modell (var ett tag sedan), dessa var det jag köpte (art-no 50219):
http://www.kjell.com/sortiment/el/el-pr ... are-p50219
Detta är modellen som har totalt 10 switchar, varav 5 första är "housecode" och nästa 5 är "unitcode".

Jag styr och lägger upp mina mottagare på live.telldus.com

Hittade här på forumet att man kan använda sig av märket HQ istället, och då får jag det att fungera...men...jag kan behöva klicka på tänd/släck 2-4 gånger innan mottagaren nappar. Använder jag fjärrkontroll som följde med från Kjell&Co så fungerar det direkt, så det är inget fel på mottagarna, och jag ser även att Tellsticken skickar ut signalen varje gång. Antar därför att HQ-alternativet inte är helt kompatibelt med dessa mottagare.

Finns det något jag kan göra för att få det fungera varje gång? Kommer Telldus lägga in fullt stöd för denna variant av Kjell&Co's fjärrströmbrytare? Sett att det finns en del ganska gamla inlägg här på forumet om just dessa mottagare så är lite förvånad över varför Telldus inte har uppdaterat bättre?
c0rner
Posts: 23
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Ostabilt med Kjell&Co's "50-219"

Post by c0rner »

De där använder 'fuhaote' som protokoll, vet inte om det finns med i din lista men om det finns byt!
recman
Posts: 3
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Ostabilt med Kjell&Co's "50-219"

Post by recman »

c0rner wrote:De där använder 'fuhaote' som protokoll, vet inte om det finns med i din lista men om det finns byt!
Tack c0rner, men har tyvärr inget "fuhaote"-alternativ att välja vad jag kan se.
Post Reply