Frost-sikring med Tellstick Net og perifieriutstyr

Moderator: Telldus

Post Reply
jorang
Posts: 259
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Norway

Frost-sikring med Tellstick Net og perifieriutstyr

Post by jorang »

Hei alle.

Håper det er greit om jeg skriver på norsk

Jeg er ny på Telldus produkter og søker etter mulige oppsett for automatisk fjernstyre utstyr på hytta mi (min stuga). For tiden bruker jeg en GSM/SMS basert kontroll/alarm sentral (Italiensk fabrikat - i Norge brandet som Unistyr) som har begynt å gi meg mange falske alarmer med tiden. I tillegg henger den også på SW/FW noen ganger.
I går kjøpte jeg en Tellstick Net og nå er jeg på søken etter muligheter for å fase ut denne Unistyr enheten.

Oppsettet av av/på brytere og 'lesing' av termometre osv virker å være lett. Men jeg finner ingen løsning/ HW for temperaturkontroll/frostsikring.

Jeg ønsker å bygge en løsning som slår på varme når temperaturen inne i hytta når temperaturen underskrider en "nedre temperaturgrense" (dvs. 3 gr C). Denne temperaturgrensen bør kunne settes fjernt/eksternt. Løsningen bør så holde varmen påslått - og slå den av når temperaturen i rommet har steget til f.eks +6gr C. Frost-sikringen bør så gå tilbake til standby - klar for en ny frostsikring "syklus")

Når jeg skal besøke hytta ønsker jeg et par dager før å sette en ny "nedre grense" for å bringe temperaturen opp til komfortnivå inne i hytta. Etter at jeg har reist fra hytta ønsker jeg å sette systemet tilbake til frostsikring modus igjen.

Antakelig er jeg på utkikk etter en termostat som er kompatibel med Tellstick Net - og som kan fjernstyres fra Telldus Live eller Remotestick på min Android-telefon.
Eller kanskje det er som webbaserte løsninger / SW som kunne automatisk ta vare på frostsikring for meg.

Noen som har ideer på en slik løsning?

_______________________________
Mvh JoranG
______________________________
Mvh/ BR JoranG
Oskar2
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Frost-sikring med Tellstick Net og perifieriutstyr

Post by Oskar2 »

Eg er og ganske ny men har funnet ein del 3.parts programvare på Telduss hjemmesider, som kanskje kan hjelpe deg. http://www.telldus.se/thirdparty/show?id=3
jorang
Posts: 259
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Norway

Re: Frost-sikring med Tellstick Net og perifieriutstyr

Post by jorang »

Rakk for tips

Mye å bla i på sidene til Telldus.

Jeg jakter først og fremst på en web-basert løsning slik at jeg ikke trenger å ha en PC stående for å styre.

Forsto ikke helt om HomeAutomation er en applikasjon eller en web-løsning ettersom det må lastes ned noe. Men kanskje dette bare er et grensesnitt mot en løsning i på nett/ i skyen? Har du prøvd ut denne løsningen?
______________________________
Mvh/ BR JoranG
Post Reply