Kan inte hitta min Nexa EYCR-2300

Moderator: Telldus

Post Reply
ekanmf
Posts: 8
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Kan inte hitta min Nexa EYCR-2300

Post by ekanmf »

Hej,

Har precis fått min Tellstick Net och kopplat in den o skapat konto på telldus live där jag har reggat den. Har också köpt en Nexa EYCR-2300
http://www.kjell.com/sortiment/el/el-pr ... nformation

Men inne på telldus live så får jag inte igång min sändare. Tellstick Net verkar inte hitta den, enligt Kjell ska den ju vara kompatibel med tellstick. Fattar inte vad jag har missat.
Väljer Nexa Self learning on/off och trycker på learn och då blinkar min tellstick Net rött ett par gånger och inget mer händer.

Kan någon hjälpa mig?

Tackar
ekanmf
Posts: 8
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Kan inte hitta min Nexa EYCR-2300

Post by ekanmf »

fältet som heter housecode, är det ett random nr eller måste det vara något specifikt? kanske det jag har missat
Lrnflk
Posts: 32
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Kan inte hitta min Nexa EYCR-2300

Post by Lrnflk »

Det framgick inte av ditt inlägg, men har du satt mottagaren i learning mode innan du trycker på learn i Telldus Live?
ekanmf
Posts: 8
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Kan inte hitta min Nexa EYCR-2300

Post by ekanmf »

kasnek en dum fråga men hur sätter man en mottagare på learning mode?
Herte
Posts: 42
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Kan inte hitta min Nexa EYCR-2300

Post by Herte »

Har du pluggat i någon förbrukare?

Carl
ekanmf
Posts: 8
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Kan inte hitta min Nexa EYCR-2300

Post by ekanmf »

framgick faktiskt inte där, men fick sändaren att börja blink och trycker samtidigt på learn i Telldus Live, sändaren börjara då "klicka" och lampan tänds och släcks. Dock får jag fortfarande inga funktioner i Telldus live utan Learn knappen är fortfarande kvar.. Någon som har haft liknande problem?
Lrnflk
Posts: 32
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Kan inte hitta min Nexa EYCR-2300

Post by Lrnflk »

Learn-knappen finns kvar ändå, men om den har klickat till och tänt/släckt lampan så ska den fungera. Är du säker på att det inte händer något om du trycker på on eller off i Telldus Live? Ibland är jag tvungen att refresha (trycka på F5) första gången jag loggar in för att knapparna ska börja fungera. Om allt funkar så ska du se radiovågor från glödlampsikonen på den aktuella enheten och sen byts den släckta glödlampan ut mot en tänd, eller vice versa.
ekanmf
Posts: 8
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Kan inte hitta min Nexa EYCR-2300

Post by ekanmf »

tack för hjälpen refreachade sidan typ 5 gånger sedan fick jag upp mina actions.. Tack så mycket iaf
Post Reply