Tempgivare i NET

Moderator: Telldus

Post Reply
kenthie
Posts: 142
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Tempgivare i NET

Post by kenthie »

Hej

Tre frågor:
1. Jag har nu testat en del tempgivare. Och då har jag en konstig fråga. I Telldus Live, under "My sensors" så finns det kvar givare som jag testat, som dock inte uppdaterat sig sedan en vecka... (jag har ju lämnat tillbaks dem till Classe). Jag har såklart bockat ur "show in list". När försvinner dem ur listan ?
2. Hur många tempgivare kan man ha som max?
3. Efter hur länge (normalt) brukar tempgivare dyka upp i NET?

/K

PS. Jag har just uppgraderat till den nya FW
stefan.persson
Posts: 353
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tempgivare i NET

Post by stefan.persson »

kenthie wrote: 1. Jag har nu testat en del tempgivare. Och då har jag en konstig fråga. I Telldus Live, under "My sensors" så finns det kvar givare som jag testat, som dock inte uppdaterat sig sedan en vecka... (jag har ju lämnat tillbaks dem till Classe). Jag har såklart bockat ur "show in list". När försvinner dem ur listan ?
Efter ungefär just en vecka. Om inget sensorvärde har tagits emot tas de sensorer som inte har namngivits eller där "Show in list" klickats ur bort efter en vecka.
kenthie wrote: 2. Hur många tempgivare kan man ha som max?
Ingen begränsning som är aktuell i praktiken. Sidan kommer att bli helt oöversiktlig dessförinnan.
kenthie wrote: 3. Efter hur länge (normalt) brukar tempgivare dyka upp i NET?
Efter att 5 okej sensorvärden har tagits emot så visas den. Normalt runt 4-5 minuter.
Stefan Persson
Software
Telldus Technologies
kenthie
Posts: 142
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tempgivare i NET

Post by kenthie »

Tack!
detta borde läggas som en faq direkt i Live...
/K
stefan.persson
Posts: 353
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tempgivare i NET

Post by stefan.persson »

Stefan Persson
Software
Telldus Technologies
tronde
Posts: 625
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tempgivare i NET

Post by tronde »

Det hadde vært fint med et ekstra valg som kun viser de sensorene man har krysset av. Da vil alle spøkelsessensorene bli borte. Når man skal legge til en ny sensor (eller bytte batteri) fjerner man valget midlertidig.
Post Reply