Jula termometer fungerar

Moderator: Telldus

tronde
Posts: 625
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Jula termometer fungerar

Post by tronde »

Nå har Teknikmagasinet begynt å selge Art.nr 02035. Den kommer ikke opp i Telldus Live.

Min er fra Viking og merket Art.nr 02035 og 02/11.

Jeg åpnet den, og kan slå fast at den ikke er lik art. 02811.
mgmidget
Posts: 3
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Jula termometer fungerar

Post by mgmidget »

Jag har samma problem med tellstick net och 02035 från teknikmagasinet.
johos
Posts: 8
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Contact:

Re: Jula termometer fungerar

Post by johos »

Hallå,

Nu har jag fått hem 5st sensorer WH2 från Kina, med både temperatur och luftfuktighet. Alla 5 dök upp i telldus live :D

får jag in underlag för att köpa ett minimum av 100 enheter så beställer jag hem.
Kostnad / enhet 125kr + frakt

Någon intresserad?
Bigert
Posts: 61
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Jula termometer fungerar

Post by Bigert »

Lind1977 wrote:Försökte beställa e-bay modellen men fick mail idag att de kvarvarande hade fabrikationsfel och jag fick tillbaka pengarna.. Så nära en fungerande termomter men ändå så långt ifrån ;).. Telldus .Net får in skräp"sensorer" så länge :P..

Tips på någon annan som fungerar?
De fick in nya och de fungerar också. http://www.ebay.com/itm/290648212739?ss ... 662wt_1139.
Just nu verkar just den säljaren inte ha på Ebay, men maila dom ofta dyker det upp på nytt. Tänk på att bara köpa via Ebay. De enda gångerna det fastnat i tullen är när jag köpt direkt. De missar en viktig märkning och väcker uppmärksamhet.
Tellstick Duo Batch3 FW5, Nexa/Jula-brytare, temp-mätare (Teknikmag), fuktmätare Ebay, HP MCE MS Remote, Efergy R2, Conrad-antenn.
EventGhost 0.4.1R1600, Telldus Center 2.1.1, SunTracker, EventPhone, websocketsuite, Win7x64, MySQL.

/Bigert
olavjunior
Posts: 45
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Jula termometer fungerar

Post by olavjunior »

Jeg fikk i dag WH3 fra deal extreme, er akkurat koblet opp, men det ser ikke lyst ut..
EDIT: Etter at de hadde ligget helt ved siden av Tellstick NET, kastet jeg de i en korg på kjøkkenet. Og plutselig dukket de opp i live! Så nå rapporterer den nye sensoren som bare det :)
tronde
Posts: 625
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Jula termometer fungerar

Post by tronde »

Bigert wrote:
Lind1977 wrote:Försökte beställa e-bay modellen men fick mail idag att de kvarvarande hade fabrikationsfel och jag fick tillbaka pengarna.. Så nära en fungerande termomter men ändå så långt ifrån ;).. Telldus .Net får in skräp"sensorer" så länge :P..

Tips på någon annan som fungerar?
De fick in nya och de fungerar också. http://www.ebay.com/itm/290648212739?ss ... 662wt_1139.
Just nu verkar just den säljaren inte ha på Ebay, men maila dom ofta dyker det upp på nytt. Tänk på att bara köpa via Ebay. De enda gångerna det fastnat i tullen är när jag köpt direkt. De missar en viktig märkning och väcker uppmärksamhet.

Jeg kjøpte en av disse, og den virket helt fint. Nå vises fukt som 0% i Live, mens det vises korrekt verdi på medfølgende mottaker. Er det andre som opplever det samme?
Bigert
Posts: 61
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Jula termometer fungerar

Post by Bigert »

tronde wrote:
Bigert wrote:
Lind1977 wrote:Försökte beställa e-bay modellen men fick mail idag att de kvarvarande hade fabrikationsfel och jag fick tillbaka pengarna.. Så nära en fungerande termomter men ändå så långt ifrån ;).. Telldus .Net får in skräp"sensorer" så länge :P..

Tips på någon annan som fungerar?
De fick in nya och de fungerar också. http://www.ebay.com/itm/290648212739?ss ... 662wt_1139.
Just nu verkar just den säljaren inte ha på Ebay, men maila dom ofta dyker det upp på nytt. Tänk på att bara köpa via Ebay. De enda gångerna det fastnat i tullen är när jag köpt direkt. De missar en viktig märkning och väcker uppmärksamhet.

Jeg kjøpte en av disse, og den virket helt fint. Nå vises fukt som 0% i Live, mens det vises korrekt verdi på medfølgende mottaker. Er det andre som opplever det samme?
Mina visar fukt och temp i Telldus center, men saknas helt i Telldus Live där fjärrstyrning i övrigt fungerar fullt ut.
Tellstick Duo Batch3 FW5, Nexa/Jula-brytare, temp-mätare (Teknikmag), fuktmätare Ebay, HP MCE MS Remote, Efergy R2, Conrad-antenn.
EventGhost 0.4.1R1600, Telldus Center 2.1.1, SunTracker, EventPhone, websocketsuite, Win7x64, MySQL.

/Bigert
tronde
Posts: 625
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Jula termometer fungerar

Post by tronde »

Bigert wrote:
tronde wrote:
Jeg kjøpte en av disse, og den virket helt fint. Nå vises fukt som 0% i Live, mens det vises korrekt verdi på medfølgende mottaker. Er det andre som opplever det samme?
Mina visar fukt och temp i Telldus center, men saknas helt i Telldus Live där fjärrstyrning i övrigt fungerar fullt ut.
Jeg har for meg at fukt-data forsvant fra Live etter den lange nede-tiden for et par uker siden. Kan det passe?
tronde
Posts: 625
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Jula termometer fungerar

Post by tronde »

tronde wrote:
Bigert wrote:
tronde wrote:
Jeg kjøpte en av disse, og den virket helt fint. Nå vises fukt som 0% i Live, mens det vises korrekt verdi på medfølgende mottaker. Er det andre som opplever det samme?
Mina visar fukt och temp i Telldus center, men saknas helt i Telldus Live där fjärrstyrning i övrigt fungerar fullt ut.
Jeg har for meg at fukt-data forsvant fra Live etter den lange nede-tiden for et par uker siden. Kan det passe?
Nå har luftfuktigheten kommet tilbake til Live :D Spøkelser?
kentamagenta
Posts: 4
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Jula termometer fungerar

Post by kentamagenta »

Bumpar.

Fnns det någon som har tips på en bra termometer som funbgerar bra.
Läste om Kina termometer längre upp i tråden.
Har köpt en sort på Jula, men den uppdaterar sig inte. Vet inte vad det är för fel.
Kan tillägga att jag är helt grön inom detta, men skulle behöva ha 4-5 sensorer i min stuga för att säkerställa frost skador och dyligt.

// Kennet
Von Schnitzel
Posts: 32
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Jula termometer fungerar

Post by Von Schnitzel »

kentamagenta wrote:Fnns det någon som har tips på en bra termometer som funbgerar bra.
Läste om Kina termometer längre upp i tråden.
Jag har den här från Jula: http://www.jula.se/tradlos-ute-innetermometer-943090. Funkar bra och har hyfsad räckvidd. (Sitter i en friggebod ca 35-40m från Tellsticken, med ett antal träväggar emellan.)

Har också denna från Clas Ohlson: http://www.clasohlson.com/se/Extra-temp ... r361797000. Fungerar väl också bra men har dålig räckvidd, typ några meter från Tellsticken och någon vägg emellan.

Men. Vad jag har förstått så varierar kvalitén ganska mycket mellan olika termometrar även om det är "samma" termometer.
kentamagenta
Posts: 4
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Jula termometer fungerar

Post by kentamagenta »

Hej.

Den du har från Jula köpte jag först.
Den uppdaterar sig inte allt. 3 dagar sen sist typ. Gäller både inomhus och utomhus enheten.
Den du nämner från claes olson köpte jag 2 st idag och koppla in. Fungerar klockrent. Uppdaterar som det ska.
Har inga långa avstånd på någon, så det kan jag inte utvärdera.

Tack för infon.
losholmen
Posts: 5
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Jula termometer fungerar

Post by losholmen »

johos wrote:Hallå,

Nu har jag fått hem 5st sensorer WH2 från Kina, med både temperatur och luftfuktighet. Alla 5 dök upp i telldus live :D

får jag in underlag för att köpa ett minimum av 100 enheter så beställer jag hem.
Kostnad / enhet 125kr + frakt

Någon intresserad?
Javisst jag är intresserad !! 5st kanske
Hur många kan NET klara av? jag har tidigare 3 viking 02811
Det är alltså både fukt och temp!? Räckvidd ? Har du bilder
På produkten ? Med vänlig hälsning, Ted losholmen@live.se
Magistern
Posts: 4
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Jula termometer fungerar

Post by Magistern »

Hej
Jag köpte denna http://www.kjell.com/sortiment/el/el-pr ... ter-p50433
Den är läsbar etc, så den funkar.

Problemet är att den inte är speciellt exakt.
Jag spanade in de som ni länkar till tidigare i denna tråd, men inga verkar ange felmarginalen.
Någon som har tips på Termometer som är mer exakt än +-1 grad?
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Jula termometer fungerar

Post by etompau »

En DS18B20-givare har en onoggrannhet på +- 0,5 gr. C.
Bygg själv en termometer eller köp här: http://foogadgets.tictail.com/
Post Reply