Nexa MLT-7100 mot Telldus Znet Lite v2

Moderator: Telldus

Post Reply
tomasmarklund
Posts: 3
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Nexa MLT-7100 mot Telldus Znet Lite v2

Post by tomasmarklund »

Hej!

Kan man koppla en Nexa MLT-7100 (ringklockstryckknapp) till Telldus live via Telldus Znet lite v2?

Den specifika tryckknappsmodellen finns inte att välja i live, men ibland kan man välja nån annan modell för att sätta upp en manick, så har jag gjort med någon fjärrkontroll bland annat.

Sätter man upp den som en fejkad Nexa code-switch-mottagare och trycker på "scanna sändare" så fångar telldus in koden snyggt och prydligt. Men jag kan därefter inte få något att hända i live när jag trycker på knappen. Förutom att den blå lampan på Telldus Znet blinkar irriterande energiskt :)


Idéer? Eller försöker jag mig på nåt omöjligt?
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Nexa MLT-7100 mot Telldus Znet Lite v2

Post by etompau »

Kan du se att lampikonen i Telldus Live tänds vid tryck på ringklocksknappen?
tomasmarklund
Posts: 3
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Nexa MLT-7100 mot Telldus Znet Lite v2

Post by tomasmarklund »

etompau wrote: Wed Aug 18, 2021 5:28 am Kan du se att lampikonen i Telldus Live tänds vid tryck på ringklocksknappen?
Nej, den förblir mörk :(
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Nexa MLT-7100 mot Telldus Znet Lite v2

Post by etompau »

Ok, om du efter tester etc inte får ikonen att slå om till tänt läge så lär det inte gå att trigga en händelse.
Nyare modeller av Nexas knappar funkar, ex. LMLT-711.
tomasmarklund
Posts: 3
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Nexa MLT-7100 mot Telldus Znet Lite v2

Post by tomasmarklund »

etompau wrote: Wed Aug 18, 2021 6:19 am Ok, om du efter tester etc inte får ikonen att slå om till tänt läge så lär det inte gå att trigga en händelse.
Nyare modeller av Nexas knappar funkar, ex. LMLT-711.
Äsch, jag var rädd för det. LMLT-711 kan dock inte trigga mina befintliga ringklockor LMLR-300 direkt, så då får jag trigga dem OCKSÅ via en "händelse" i telldus live, telldus kan iaf styra LMLR-300 :)

Eller skaffa nya ringklockor.. också :)
tronde
Posts: 625
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Nexa MLT-7100 mot Telldus Znet Lite v2

Post by tronde »

Prøv med InterTechno. Står som IT etter Ikea. Der er det et valg for code switch bell.

IT har MLT-7100 i programmet.
https://shop.griederbauteile.ch/product ... anguage=en
Post Reply