Plug-In Switch Mini TZWP-102 Batch 10012

Moderator: Telldus

Post Reply
Dr Digital
Posts: 31
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Plug-In Switch Mini TZWP-102 Batch 10012

Post by Dr Digital »

Jag har jätteproblem med dessa. Köpte ett tiotal på en rea och de flesta har en mycket slumpartad funktion. Oftast tänder eller släcker de inte alls och då får jag dra ur kontakten och vänta en stund och så fungerar de - en kortare tid, typ två dagar. Har försökt att kommunicera med Telldus men de pekar på återförsäljaren och kan inget göra.

Är det någon som har ett tips? Har inte ändrat några parametrar i konfigurationen och använder Homey som centralenhet. Mycket tacksam för tips. Please...'
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Plug-In Switch Mini TZWP-102 Batch 10012

Post by etompau »

Finns det någon logg i Homey:n? Går det där att se något meddelande när det inte går att styra mottagarna?
Funkar knappen på mottagarna när felsituationen uppstår? Ändras status vid tryck på knappen?
Dr Digital
Posts: 31
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Plug-In Switch Mini TZWP-102 Batch 10012

Post by Dr Digital »

Ingen logg som jag kan komma åt. Felmeddelande = "Time out after 3000ms" Knappen fungerar inte vid fel. Statusen ändras när de fungerar.
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Plug-In Switch Mini TZWP-102 Batch 10012

Post by etompau »

Ok, det låter som de hänger sig på något sätt.
Du har ingen "onormal" belastning kopplad till dom?
Testa dom utan att ha någon belastning ansluten och se vad som händer.

Hur gamla är dom? Kan du inte åberopa garanti?
Dr Digital
Posts: 31
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Plug-In Switch Mini TZWP-102 Batch 10012

Post by Dr Digital »

Vanliga glödlampor 7-11W, inget speciellt. Har pratat med Telldus men de hänvisade till återförsäljaren. Jag bytte 5 st mot Fibaro hos Loh Electronics och fick ett bra "inbytespris" men Telldus är inte intresserade av kunder. Synd.
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Plug-In Switch Mini TZWP-102 Batch 10012

Post by etompau »

Ja det är väl den normala gången, återförsäljaren får hanterar garantiärenden och andra problem. De säljer prylarna med en vinst, men ska också hantera kundärenden.
Vad säger de (antar att det inte är telldus) som har sålt grejorna till dig? Kan de inte hjälpa till, eller är prylarna utanför garanti?
spuun
Posts: 16
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Plug-In Switch Mini TZWP-102 Batch 10012

Post by spuun »

Ingen aning om vad jag har för olika batchnr, men har också problem med TZWP-102. Just det här att de hänger sig och inte ens går att switcha med knappen på pluggen?! Känns ju som en nyare firmware borde kunna lösa saker och ting?
dlx
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Plug-In Switch Mini TZWP-102 Batch 10012

Post by dlx »

Inte samma batchnummer, men däremot är det glapp i en av mina.
Naturligtvis var det den jag hade till frysboxen :(

Den blev märkbart varm när jag ruckade på den, så jag öppnade upp den och det är märken från ljusbåge mellan ett av kontaktstiften och reläkortet. :shock:

Det blir ett rejält lass i komposttunnan denna vecka.
Post Reply