RF-tech RF Remote Sensor og Telldus

Moderator: Telldus

Post Reply
b139b
Posts: 4
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

RF-tech RF Remote Sensor og Telldus

Post by b139b »

Hei
Jeg har noen temperatursensorer liggende som hørte til en eldre værstasjon fra Clas Ohlson (433MHz).
Sensorene heter RF-tech RF REMOTE SENSOR, EWIG Industries Model 217S34.
Har prøvd å bytte kanal, tatt ut batterier, trykket på den grå TX/Reset -knappen på baksiden men får ikke fram noe data i Telldus Live.
Er det noen som har forsøkt dette? Fått det til?
Takknemlig for svar.
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: RF-tech RF Remote Sensor og Telldus

Post by etompau »

The hard fact er at hvis du ikker ser att din Tellstick Net blinkar med blått lys når sensorn sender signal, så kommer det ikke att virke, uafhängigt kanal etc.
b139b
Posts: 4
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RF-tech RF Remote Sensor og Telldus

Post by b139b »

Hard fact.....
Den blinker ikke :(
Takk for svar
Vidar
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RF-tech RF Remote Sensor og Telldus

Post by Vidar »

Hei,
Ser fra ditt innlegg fra 7. nov. 2018 at du har noen temperatursensorer fra eldre Clas Ohlson værstasjon,
type RF-tech RF REMOTE SENSOR, EWIG Industries Model 217S34, som du ikke får til å virke i ditt Telldus system.
Dette kan se ut til å være av en type som jeg kanskje kan bruke på mitt varmestyrings system på hytten.
Det er et eldre Defa/Power Control system. Det selges ikke deler til det lenger og jeg får ikke temperaturfølere fra andre systemer til å virke.
Men jeg har en føler hjemme, eldre Clas Ohlson Art. nr. 32-3434 Typ: 217S 0700,og det er følere som virker også i mitt system på hytten.
Altså føler med typebetegnelse delvis tilsvarende de følere du har.
Om du har disse følere fremdeles og ikke kan bruke dem, så kan jeg tenke meg å kjøpe følerne av deg om du vil selge dem for en rimelig pris.
Så er det hvertfall et forsøk verdt å prøve for meg.
Post Reply