Problem med Duo och WHS

Moderator: Telldus

Post Reply
Rantax
Posts: 12
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Problem med Duo och WHS

Post by Rantax »

Installerade Duo med 2.1.0a (har provat med .04 med) de första 3 dagarna funkade det sådär men det funkade sedan igår hittar whs duon alls och den går inte att ominstallera (den funkar bra på windos XP) kan inte få in drivritinerna.
MartinV
Posts: 277
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Contact:

Re: Problem med Duo och WHS

Post by MartinV »

Ser du Duon i i Enhetshanteraren men med en gul markering på?
Vill minnas att jag vid något tillfälle varit tvungen att manuellt välja att uppdatera drivrutiner även om de finns installerade och Duon varit inkopplad.

2.1.0a innehåller, vad jag vet, inga nya drivrutiner egentligen, utan bara ny Windows-tjänst och TelldusCore.dll.
Martin | http://www.switchking.se
Testa Switch King Pro i din Android/iPhone/iPod: http://www.switchking.se/sv/demo
Rantax
Posts: 12
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Problem med Duo och WHS

Post by Rantax »

jepp har provat att köra det manuellt men whsen kan inte detta. sak prova med den gamla tellsticken i kväll. har även haft problem med tellduscore.dll den ville inte skriva i den först fick ta bort den lite fult :-) men det funkar inte iallafall. sak se om det går att rensa mer inna ny installation.
jajnas
Posts: 33
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Contact:

Re: Problem med Duo och WHS

Post by jajnas »

Testa att byta USB-port för Tellsticken

Funkar inte det, anslut med fjärrskrivbord till din WHS. Inte vanliga WHS-consolen, utan Windows inbyggda. (Start > Alla program > Tillbehör > Anslutning till fjärrskrivbord. Skriv serverns datornamn och logga in med "Administrator" och ditt pass.) Väl inne i servern kan du accessa enhetshanteraren och då uppdatera drivrutinen manuellt.

Detta har hänt mig också på min WHS och lösningen ovan har fungerat bra.
Besök min blogg om teknik och hemautomation: JDahl.se. Eller mina andra sidor Köpa antivirus och Snabbare Dator
Rantax
Posts: 12
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Problem med Duo och WHS

Post by Rantax »

Yes byta usb port gjorde tricket. Har för mig att min gamla whs och den "vanliga" tellsticken hade samma problem för några år sedan så jag borde tänkt på det ;-) / tack jajnas
Post Reply