När släpps Tellstick NET

Moderator: Telldus

Post Reply
johane
Posts: 3
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

När släpps Tellstick NET

Post by johane »

Hej

Jag undrar bara hur långt bort Tellstick NET är från release?

Mvh
Johan
KungenAvPeking
Posts: 61
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: När släpps Tellstick NET

Post by KungenAvPeking »

Förlåt att jag säger det...

Men vi är några stycken som redan ställt samma fråga i andra trådar, är det inte bättre att vi håller oss till EN tråd ang. denna fråga, så inte Telldus personal ska behöva sitta och svara på varje enskild tråd, med risk att missa någon...
När det kanske vore bättre att dom lägger tiden på att programmera, så vi får stöd för massor av enheter, när dom nya Tellsticksen kommer (Net/DUO) ;)
Driver http://kameran.nu - Mitt foto galleri.
Kom gärna förbi och kolla mina bilder... ;)
johane
Posts: 3
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: När släpps Tellstick NET

Post by johane »

Förlåt att jag säger det...

Men tror du att jag ställt frågan om jag hitat svaret nångonstans? Hemsida, forum, åteförsäljare etc. Det är bara det att jag har kunder som vill ha en fungerande lösning med Tellstick NEToch jag vlll ha betalt för det jobb jag gjort.

Nej "KungenAvPeking" behöver inte svara. Jag vet att du tycker jag är du i huvet ändå.
zyberzero
Posts: 56
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Göteborg

Re: När släpps Tellstick NET

Post by zyberzero »

Bara någon tråd längre ner finns "När släpps Tellstick Duo", jag hade iallafall kollat där...

Hursom: Det har VARIT strul med någon komponent i den kinesiska tullen, det är dock löst just nu (löste sig någon gång i förra veckan vill jag minnas). Komponenten i fråga ska alltså monteras på duo- och net-korten och sedan skeppas hit till vårt kalla land vad jag har förstått.

/Z
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: När släpps Tellstick NET

Post by micke.prag »

På denna tråden postar vi den senaste infon:
http://www.telldus.com/forum/viewtopic.php?t=1343
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
johane
Posts: 3
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: När släpps Tellstick NET

Post by johane »

Tack Micke för informationen.
Eftersom jag är ute efter information om NET och inte Duo så tog jag inte för givet att informationen om Duo även gällde NET. Ett antagende som tydligen visade sig vara rätt. Tråkigt att jag retat upp ett antal personer här på forumet med detta antagande. Jag grundar detta antagande på att jag köper in en del komponenter i veckan och vet att dagens komponentbrist kan gör att en enstaka komponent kan försena en produkt i månader om man inte hittar en ersättare. Komponentbristen gäller inte bara avancerade kretsar utan även enklare komponenter som t.ex RC-nät. Detta var grunden till att jag gjorde skillnad på de olika produkterna då jag antog att de inte innehöll exakt samma komponeneter.

Trevlig helg
Johan
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: När släpps Tellstick NET

Post by micke.prag »

I vårt fall gällde det ett filter som används i mottagarkretsen. Därför blev både TellStick Duo och TellStick Net, som båda tar emot signaler, försenade medan TellStick har kunnat tillverkas som vanligt ändå.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
Post Reply